Podstawy informatyki dla biznesu 2600-DSMdz1PIDB
Przykłady zastosowań edytora Microsoft Word w organizacji:
1. formatowanie tekstu oraz pełna obsługa formatowanych tabel,
2. dodatkowe funkcje związane z edycją dokumentów,
3. tworzenie automatycznego spisu treści dokumentu, spisu rysunków i tabel, indeksu haseł, bibliografii, itp.
4. wykorzystanie funkcji związanych z recenzją i śledzeniem zmian, współdzieleniem dokumentów, etc.
Przykłady zastosowań arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel w organizacji:
1. formatowanie komórek oraz wykorzystanie paska formuł,
2. tworzenie symulacji finansowych,
3. wykorzystanie funkcji wbudowanych oraz zagnieżdżanie funkcji,
4. praca z danymi z wielu arkuszy kalkulacyjnych,
5. tworzenie wykresów z jedną oraz wieloma seriami danych,
6. wprowadzenie do wykorzystanie funkcji finansowych w arkuszu,
7. funkcje bazodanowe w arkuszu kalkulacyjnym - sortowanie danych proste oraz wielopoziomowe, filtrowanie danych z wykorzystaniem autofiltra oraz filtrowania zaawansowanego,
8. tablice przestawne w analizie danych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu:
Wiedza
Student zna rodzaje systemów informacyjno-komunikacyjnych wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem i rozumie zasady, procedury i praktyki związane z korzystaniem z programów Word i Excel. (K_W02)
Zna obszary działalności przedsiębiorstw, których wsparcie jest kluczowe dla poprawy wydajności procesów. Rozumie potrzeby stosowania narzędzi wspierających procesy zarządzania, w tym komputerowych systemów zarządzania oraz narzędzi takich jak edytor tekstu i arkusz kalkulacyjny. (K_W05)
Umiejętności
Student potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą zasad, procedur i praktyk związanych z korzystaniem z programów Word i Excel oraz innych narzędzi informatycznych i stosować je w praktyce. (K_U01)
Zna funkcjonalności narzędzi wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem. Potrafi zdefiniować potrzeby przedsiębiorstw wymagające wsparcia systemu informatycznego oraz przygotować analizy, diagnozy i raporty w programach Word i Excel. (K_U03)
Student potrafi stosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne w pracach projektowych oraz rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Poszukuje rozwiązań i doskonali swoje umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania funkcji edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego. (K_U06)
Kompetencje społeczne:
Student potrafi analizować dokumenty Word lub arkusze Excel pod kątem błędów, nieścisłości lub braku spójności i wprowadzać konieczne poprawki. (K_K01)
Kryteria oceniania
Zajęcia praktyczne przy komputerze z wykorzystaniem oprogramowania:
1. Microsoft Word,
2. Microsoft Excel.
Projekty i zadania praktyczne i dwa praktyczne kolokwia cząstkowe
Literatura
1. Kisielnicki J., Systemy informatyczne zarzadzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2013,
2. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, Tom I i II, PWN, Warszawa 2023,
3. Wrotek, W., Office 2019 PL. Kurs (ebook)
4.Kerzner H. Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, 12th Edition, J. Wiley and Sons Inc., USA, 2017,
5. Turban, E., Pollard, C., Wood, G., Information Technology for Management: Driving Digital Transformation to Increase Local and Global Performance, Growth and Sustainability 12th edition, John Wiley & Sons, Incorporated, NY, 2020,
6. Zasoby sieci Internet związane z problematyką zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: