Podstawy informatyki dla biznesu 2600-DSMdz1PIDB
Zastosowania edytora w organizacji:
1. formatowanie tekstu (czcionka, akapit, lista punktowana, numerowana),
2. pełna obsługa formatowanych tabel (wczytywanie grafiki, obliczenia, wykresy)
3. rola pola tekstowego w formatowaniu grafiki edytorskiej
4. dodatkowe funkcje obróbki dokumentu (sekcja, nagłówek, stopka, strony parzyste i nieparzyste)
5. obiekty w edytorze tekstu na przykładzie grafiki ozdobnej, tworzenia schematu organizacyjnego oraz wzorów matematycznych, statystycznych itp.
6. tworzenie źródeł danych i wykorzystanie ich w korespondencji seryjnej
7. tworzenie spisu treści dokumentu, indeksu haseł itp.
Ilustracją do haseł teoretycznych są case’y dotyczące działalności organizacji gospodarczej.
Przykłady zastosowań arkusza kalkulacyjnego w organizacji:
1. konwencja adresowania w arkuszu kalkulacyjnym - odwołania względne, bezwzględne i mieszane
2. formatowanie komórek oraz czcionki oraz wykorzystanie paska formuł
3. tworzenie symulacji finansowych
4. wykorzystanie funkcji wbudowanych oraz zagnieżdżanie funkcji
5. praca z danymi z wielu arkuszy kalkulacyjnych
6. tworzenie wykresów z jedną oraz wieloma seriami danych
7. wprowadzenie do wykorzystanie funkcji finansowych w arkuszu
8. funkcje bazodanowe w arkuszu kalkulacyjnym - sortowanie danych proste oraz wielopoziomowe, filtrowanie danych z wykorzystaniem autofiltra oraz filtrowania zaawansowanego
Ilustracją do rozwiązań teoretycznych są przykłady wykorzystywane w kursach prowadzonych dla organizacji gospodarczych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu cyklu dydaktycznego efekty uczenia prezentują się następująco:
Wiedza: student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć informatyki ekonomicznej, oraz narzędzi wspomagających prace biurowe
Umiejętności: student potrafi samodzielnie analizować dane w arkuszu kalkulacyjnym, umie sporządzić czytelne i poprawne pod względem metodologicznym wykresy, obsługiwać Microsoft Office w zakresie programu Word I Excel
Kompetencje społeczne: student jest w stanie poprawnie wykorzystywać w praktyce wiedzę z przeprowadzonych zajęć do komunikacji w organizacji.
Kryteria oceniania
Końcową formą zaliczenia są dwa kolokwia praktyczne polegające na wykonaniu zestawu zadań za pomocą edytora tekstu Microsoft Word oraz arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel.
Na ocenę końcową składa się: 30% ocena z zaliczenia edytora tekstu, 70% ocena z arkusza kalkulacyjnego. Zaliczenie będzie się odbywało zdalnie na platformie e-Nauka. Ocenie podlega wypełnianie formularzy oraz przesyłanie pliku przez eNaukę, wymagane jest aktywne konto studenckie w infrastrukturze informatycznej Wydziału Zarządzania UW.
Do uzyskania zaliczenia przedmiotu należy uzyskać minimum 51% z każdego z kolokwiów cząstkowych.
Skala ocen: DST (51%-60%), DST Plus (61%-70%), DB (71%-80%), DB Plus (81%-90%), BDB (91%-100%)
Literatura
Podstawowa pozycja:
Kowalczyk G., Word 2010 PL. Kurs (ebook), Helion, Gliwice, 2013
Masłowski K., Excel 2010 PL. Ćwiczenia praktyczne (ebook), Helion, Gliwice, 2011
Literatura uzupełniająca:
Węglarz W., Żarowska-Mazur A., Excel 2010. Praktyczny kurs (ebook), Warszawa, 2012, Wydawnictwo Naukowe PWN
Cox J., Lambert J., Microsoft Word 2010 Step by Step 1st Edition, Kindle Edition (ebook), 2010
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: