- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Budowanie wizerunku pracodawcy 2600-BWP-OG
W trakcie ćwiczeń studenci zostaną zapoznani z ideą employer brandingu (budowania wizerunku pracodawcy), rozumianego jako całokształt działań podejmowanych przez organizację i skierowanych na obecnych oraz potencjalnych pracowników, mającego na celu budowanie jej pozytywnego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy.
W tracie zajęć zostaną omówione następujące zagadnienia:
1. Idea employer brandingu (EB)
2. Rola EB w pozyskiwaniu talentów
• Podejście do pracy wśród różnych pokoleń
• Czynniki decydujące o wyborze pracodawcy
3. Tworzenie strategii EB
• Określanie grupy docelowej
• Określanie celów planowanych działań
• Szacowanie budżetu
4. Budowanie Employee Value Proposition (EVP)
5. Planowanie i realizacja kampanii EB
• Rodzaje materiałów reklamowych
• Rola eventów
• Targi Pracy
• Zakładka “kariera”
6. Kanały komunikacji z odbiorcami
• Dobór odpowiednich kanałów do odbiorców
• Funkcja mediów społecznościowych
7. Pomiar i ocena działań z zakresu EB
• Mierzenie efektywności kampanii
• Rankingi pracodawców
• Konkursy branżowe
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza:
• Wymienia etapy procesu budowania wizerunku pracodawcy.
• Potrafi scharakteryzować oczekiwania względem pracy pokoleń X, Y i Z.
• Wie co składa się na EVP (Employee Value Proposition).
• Wymienia wady i zalety poszczególnych mediów społecznościowych.
• Wymienia najważniejsze rankingi pracodawców w Polsce.
Umiejętności:
• Potrafi wykorzystać ogólną wiedzę z zakresu marketingu i zarządzania do opisu przyczyn postrzegania wizerunku firmy.
• Potrafi formułować własne opinie, wyszukiwać dane i wybierać metody analizy, aby wspierać proces decyzyjny w kreowaniu wizerunku firmy.
• Dostosowuje kanały komunikacji do odbiorców
• Szacuje koszt proponowanych materiałów reklamowych.
• Konstruuje adekwatną do założeń metodę/metody budowania wizerunku pracodawcy.
• Planuje kampanię wizerunkową lub rekrutacyjną.
Postawy:
• Potrafi dokonać krytycznej analizy skuteczności i przydatności metod budowania wizerunku firmy.
• Prezentuje proaktywną postawę wobec nawiązywania trwałych relacji z otoczeniem.
• Ocenia wizerunek pracodawcy w celu dobrania odpowiednich metod komunikacji.
Kryteria oceniania
Projekt zaliczeniowy (85%)
Aktywność na zajęciach (15%)
Literatura
Literatura obowiązkowa:
• Kozłowski M., Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer 2012.
• Leary-Joice J., Budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, Wolters Kluwer, Kraków 2007.
• Barrow S., Mosley R., The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work, Wiley 2005.
• Wojtaszczyk K., Employer branding – przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, „Przegląd Organizacji”, nr 1/2010.
Literatura uzupełniająca:
• Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltext 2002.
• Budzyński W., Wizerunek firmy: kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltext, Warszawa 2002.
• Wiktor W., Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013.
• De Chernatony L., Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2003.
• Baruk A. I., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
• Altkorn J., Strategia marki, PWE 2001.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: