Diagnoza osobowosci w oparciu o TAT 2500-PL-PS-FS7-06
1. Teoretyczne założenia technik projekcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem TAT.
2. TAT – konstrukcja testu
3. Zawieranie kontraktu z badanym. TAT – zasady badania.
4. Dane obserwacyjne jako źródło hipotez diagnostycznych. Przygotowanie arkusza obserwacyjnego.
5. Systemy interpretacji TAT.
6. Interpretacja materiału werbalnego.
7. Interpretacja opowiadanek – zasady
8. Sporządzanie tabeli do diagnozy całościowej – zasady.
9.-13. Analiza materiału z badań, całościowa diagnoza w oparciu o badania wykonane przez uczestników kursu.
14. Zagrożenia związane ze stosowaniem testów projekcyjnych.
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Zna standardy diagnozy psychologicznej
2. Zna teorie leżące u podstaw technik projekcyjnych
3. Zna procedurę stawiania i weryfikowania hipotez diagnostycznych
Umiejętności:
1. Umie przeprowadzić badanie TAT
2. Umie zinterpretować wyniki badania TAT
Postawy:
1. Zachowuje krytycyzm w stosunku do interpretacji danych z technik projekcyjnych
2. Jest świadomy zagrożeń dla praw klienta związanych ze stosowaniem technik projekcyjnych
Kryteria oceniania
Zaliczenie kursu odbędzie się w oparciu o:
- badanie i interpretacja TAT, konieczne nagranie badania – 90%
- terminowe wykonywanie zadań cząstkowych , np. arkusza obserwacji – 10%
Literatura
1. Stemplewska-Żakowicz, K. (2004). O rzeczach widywanych na obrazkach i opowiadanych o nich historiach. Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS
2. Stemplewska-Żakowicz, K. (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: