Konstrukcja i adaptacja testów 2500-K307N6
Ćwiczenia mają na celu praktyczne zapoznanie się z podstawami konstrukcji i adaptacji kwestionariuszy psychologicznych. Program zajęć przewiduje konstruowanie lub adaptację prostych kwestionariuszy (głównie do badania cech osobowości) oraz sprawdzenie ich podstawowych własności psychometrycznych.
wymagania: Zaliczenie wykładu z podstaw pomiaru psychometrycznego.
Rodzaj przedmiotu
Literatura
literatura obowiązkowa:
Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe "Scholar".
literatura uzupełniająca:
Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Brzeziński, J. (1985). (red.) Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice (Biblioteka Psychologa Praktyka, t. 1). Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne -- Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego -- Laboratorium Technik Diagnostycznych.
Brzeziński, J. (1988) (red.) Problemy teorii, rzetelności, konstrukcji i analizy wyników testów psychologicznych (Biblioteka Psychologa Praktyka, t. 2). Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne -- Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego -- Laboratorium Technik Diagnostycznych.
Brzeziński, J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Ciechanowicz, A. (1990) (red.) Kulturowa adaptacja testów. Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne -- Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego -- Laboratorium Technik Diagnostycznych im. Bohdana Zawadzkiego.
Drwal, R. Ł. (1995). Adaptacja kwestionariuszy osobowości. Wybrane zagadnienia i techniki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Magnusson, D. (1991). Wprowadzenie do teorii testów (wyd. 2 popr.). Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: