Sentiment analysis 2400-SP-DS-SEN
Kurs ma na celu kompleksowy przegląd algorytmów umożliwiających analizę sentymentu, czyli identyfikację, ekstrakcję i kwantyfikację informacji afektywnych występujących w danych tekstowych. Tego typu operacje pozwalają na wydajne opisywanie tekstów wartościami liczbowymi reprezentującymi ich wybrane charakterystyki bez konieczności zapoznawania się z zawartością analizowanych dokumentów przez człowieka. Analiza sentymentu jest obecnie wykorzystywana m.in. do oceny nastroju inwestorów, kwantyfikacji opinii klientów nt. produktów i marek, badania nastrojów społecznych w wybranych kontekstach. W trakcie kursu słuchacze zostaną w pierwszej kolejności zapoznani z najpopularniejszymi metodami słownikowymi pozwalającymi na określenie sentymentu tekstu. Następnie omówione zostaną metody konstruowania własnych, specjalistycznych słowników, opartych na rozwiązaniach z zakresu nienadzorowanego i półnadzorowanego uczenia maszynowego. Zaprezentowane zostaną również metody nadzorowane służące przewidywaniu wartości przypisywanych dokumentom w oparciu o ich treść. Należy podkreślić, że wszystkie z wyżej wymienionych podejść mogą być aplikowane celem oceny różnorakich charakterystyk tekstów, nie tylko celem oceny ich sentymentu - przy ich pomocy przewidywać można chociażby potencjalną popularność postów, czy wyniki spraw sądowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Test zaliczeniowy - do zaliczenia wymagana jest 50% poprawnych odpowiedzi na 10 pytań.
Literatura
Materiały przygotowywane przez wykładowcę i udostępniane uczestnikowi na platformie Google Drive.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: