Dydaktyka Szkoły Wyższej - Projektowanie efektywnych zajęć dydaktycznych dla osób dorosłych z wykorzystaniem modelu D. Kolba 2300-SZD-DSW-MDK
- Przebieg procesu grupowego i jego wpływ na proces uczenia się dorosłych
- Zasady kształcenia dorosłych
- Style uczenia się Davida Kolba a projektowanie efektywnych zajęć dydaktycznych
- Zastosowanie nowoczesnych metod i narzędzi dydaktycznych na poszczególnych etapach procesu grupowego
- Zadania prowadzącego w procesie rozwoju grupy
- Projektowanie zajęć dydaktycznych dla dorosłych
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu:
80% obecności
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
• Posiada podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki dorosłych, niezbędną do przygotowania i przeprowadzenia zajęć dydaktycznych.
• Zna etapy rozwoju grupy oraz wie jakie metody i narzędzia dydaktyczne sprzyjają efektywnej pracy grupowej oraz zwiększają zaangażowanie uczestników zajęć.
• Potrafi samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób.
• Potrafi planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem modelu D. Kolba oraz nowoczesnych metod i narzędzi.
Kryteria oceniania
zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego):
przygotowanie planu 45min. zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem cyklu D. Kolba.
metody weryfikacji efektów uczenia się:
w trakcje zajęć warsztatowych uczestnicy będą wykonywali zadania umożliwiające wykorzystanie zdobytej wiedzy i zastosowanie jej w dydaktyce dorosłych.
kryteria oceniania:
zaliczenie
Literatura
- Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H. (2005), Dorośli uczą się inaczej: andragogiczne podstawy kształcenia ustawicznego, Toruń .
- Biech E., Silberman M. (2016), Metody aktywizujące w szkoleniach, wydanie II, Warszawa.
- Czernecka M., Hyla M., Łais S. (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń, Warszawa 2016.
- Dirksen J. (2017), Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Gliwice.
- Holwek J. (2017), Prowadzenie warsztatów szkoleniowych. Podręcznik trenera biznesu, Gliwice 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: