MS2-Modele edukacji przedszkolnej 2300-NZ2-MS2-PW-MEP
Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.
Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.
Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zdobywa wiedzę na temat różnych teoretycznych podstaw rozumienia edukacji małych dzieci.
Student nabywa kompetencje w zakresie budowania jakości edukacji przedszkolnej w poszczególnych krajach.
Student nabywa umiejętności refleksyjnej analizy i diagnozy efektów rozwoju i uczenia się dzieci w przedszkolach w różnych krajach Unii Europejskiej.
Student potrafi opisać kultury pedagogiczne instytucji przedszkolnej w różnych krajach.
Literatura
Literatura podstawowa:
Pre-school education In the Europa Union 1995
Edukacja elementarna zeszyt 1
Murawska B. Segregacja na progu szkoły
Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: