MS2-Moduł specjalnościowy 2: Kierunki rozwoju edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 2300-NZ2-MS2-PW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat zróżnicowania kulturowego, etnicznego, psychologicznego rozwoju i edukacji dzieci.
Posiada wiedzę na temat współczesnych zagrożeń dzieciństwa tkwiących w środowisku instytucjonalnym, domowym, lokalnym i zna ich potencjalne konsekwencje (bieda, dysfunkcjonalność, przemoc, bezrobocie, brak służb wspomagania rozwoju rodziny, konsumizm).
Posiada wiedzę na temat aktualnych regulacji prawnych i rozwiązań instytucjonalnych w zakresie wspierania dzieci i rodzin, w tym przeżywających jakieś trudności.
Zna wybrane metody pobudzające aktywność społeczną, językową, matematyczną, przyrodniczą, ruchową i plastyczno-muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Zna metody organizowania współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci odnoszące się do charakterystycznych cech danego środowiska lokalnego.
Posiada wiedzę na temat funkcjonowania przedszkola i szkoły w zakresie wybranych aspektów socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych.
Umiejętności
Wykorzystuje wiedzę biologiczną, psychologiczną i kulturowo-społeczną i o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych (dzieci zdolne) i edukacyjnych dziecka do projektowania i indywidualizowania pracy pedagogicznej.
Świadomie i celowo wybiera metody aktywizujące do projektowania zajęć odwołując się do celów edukacji przedszkolnej i I etapu kształcenia oraz możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
Potrafi oceniać i monitorować postępy w rozwoju i edukacji dziecka na podstawie różnych źródeł wiedzy (np. obcojęzycznych, ICT, specjalistycznej, logopedycznej, psychologicznej, action research).
Potrafi udzielać skutecznej informacji zwrotnej, pomagać dzieciom w refleksji nad własnym uczeniem się i rozwijaniem samodzielności poznawczej.
Dokonuje systematycznej autorefleksji nad stosowanymi strategiami nauczania i uczeniem się dzieci.
Kompetencje społeczne
W procesie komunikacji z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami prawnymi uwzględnia ich zróżnicowanie społeczno-kulturowe, etniczne i socjoekonomiczne.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: