MS1-Rozwój kompetencji trenerskich 2300-NZ2-MS1-AND-RK
Celem zajęć jest rozwój umiejętności umożliwiających pracę z grupą szkoleniową pod kątem rozwoju kompetencji; wykorzystywania dynamiki procesu grupowego; pracy ze słuchaczami w różnych sytuacjach, ze szczególnym uwzględnieniem oporu i metod radzenia sobie z oporem grupy, a także oddziaływania na relacje pomiędzy ludźmi.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. zna podstawową terminologię związaną z procesem szkoleniowym
2. zna i rozumie zasady determinujące dynamikę procesu grupowego
3. zna i rozumie wymiary roli trenera w organizacji
Umiejętności: student:
1. potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, umożliwiającą rozumienie
funkcjonowania dorosłych w sytuacjach szkoleniowych
2. potrafi samodzielnie przeprowadzić proces szkolenia łącząc wiedzę z różnych dziedzin
3. potrafi ocenić stopień wykorzystania kompetencji trenerskich przez inne osoby
4. potrafi wykorzystać nabyte kompetencje trenerskie podczas szkolenia
Kompetencje społeczne: student:
1. ma poczucie odpowiedzialności za realizowane procesy organizacyjne i diagnostyczne związane z przeprowadzeniem działań szkoleniowych
2. potrafi analizować nietypowe sytuacje występujące w pracy szkoleniowej i zaproponować optymalne rozwiązania
Kryteria oceniania
Zaliczenie odbywa się na podstawie obecności na zajęciach oraz przygotowania przez studentów ćwiczenia tematycznego.
Literatura
1. A. Kozak: Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, OnePress 2010.
2. F.S. von Thun: Sztuka rozmawiania, Kraków 2001
3. E. Parsloe, M. Wray: Trener i mentor, Kraków 2002
4. R.M Belbin: Twoja rola w zespole, Gdańsk 2003
5. E.M. Griffin: Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: