MD-Pracownia metodyczna 2300-NZ2-MD-WNJ-PM
Poniższe zagadnienia będą omawiane w kontekście nauczania języka angielskiego w przedszkolu i młodszych klasach szkoły podstawowej.
1. Obserwacja pracy nauczyciela języka angielskiego nauczającego dzieci wczesnoszkolne i/lub przedszkolne.
2. Obserwacja umiejętności językowych uczniów w wieku wczesnoszkolnym i/lub przedszkolnym.
3. Planowanie programu nauczania języka angielskiego w perspektywie krótkiej i długiej (sekwencja kilku lekcji, planowanie rocznego rozkładu materiału).
4. Planowanie lekcji odpowiadających zindywidualizowanym potrzebom uczniów.
5. Tworzenie podstawowych narzędzi obserwacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu student:
Wiedza:
- rozpoznaje podczas lekcji techniki pracy z dziećmi poznane na kursach metodyki;
- zna zasady zachowania się podczas obserwacji lekcji;
-zna efektywne sposoby pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Umiejętności:
- stosuje poznane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego;
- planuje i szczegółowo opisuje przebieg lekcji
- opisuje przebieg odbytej lekcji w formie refleksyjnej notatki
-adaptuje materiały dydaktyczne, stosowane w klasie, w której odbywa się praktyka, aby dostosować je do potrzeb uczniów
-opracowuje własnoręczne pomoce dydaktyczne do planowanych i przeprowadzanych lekcji
-obserwuje lekcje i wyciąga wnioski dotyczące pracy dydaktycznej z dziećmi na podstawie przeprowadzonych obserwacji
Postawy :
- samodzielnie opracowuje swoje plany lekcji
- służy radą koledze, koleżance odbywającej praktykę w tej samej placówce
- wykazuje się refleksją nad przeprowadzanymi samodzielnie lekcjami oraz obserwacjami innych
-docenia rolę autorefleksji oraz informacji zwrotnej w rozwoju zawodowym nauczyciela
Kryteria oceniania
Aby uzyskać zaliczenie kursu studenci są zobowiązani złożyć kompletny dziennik praktyk językowych, którego skład jest określany w opisie praktyk na każdy rok akademicki.
Praktyki zawodowe
2300-NZ2-MD-WNJ-PRJ - MD-Praktyki pedagogiczne językowe
Literatura
Ellis, M. 2001. Observation – A Course for Teachers of English. CODN: Warszawa.
Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP: Oxford.
Slattery, M & M. Willis. 2001. English for Primary Teachers. OUP: Oxford.
Tanner, R. & C. Green. 1998. Tasks for Teacher Education. Harlow: Longman.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: