MD-Moduł metodyczny 2300-NZ2-MD-WNJ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat zadań nauczyciela i metod pracy z dzieckiem na poziomie edukacji przedszkolnej i na pierwszym etapie edukacyjnym (w tym pracy metodą projektu) oraz zachowania właściwej proporcji między działaniami pod kierunkiem nauczyciela i aktywnością spontaniczną i samodzielną dziecka.
Posiada wiedzę na temat treści, metod pracy z dzieckiem i organizacji bezpiecznego, stymulującego rozwojowo i celowo uporządkowanego środowiska uczenia się dziecka (kryteria doboru programu, pomocy dydaktycznych, zagospodarowanie przestrzeni itd.).
Zna wybrane metody pobudzające aktywność społeczną, językową, matematyczną przyrodniczą, ruchową, plastyczną i muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Posiada wiedzę na temat funkcjonowania przedszkola i szkoły w zakresie wybranych aspektów socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych.
Umiejętności
Potrafi dokonywać systematycznej autorefleksji nad stosowanymi strategiami nauczania i uczeniem się dzieci oraz nad treściami programowymi.
Potrafi korzystać z różnych form pracy z dzieckiem, wykorzystywać różne środki ekspresji (artystycznej, muzycznej, językowej, dramowej i teatralnej w projektowaniu i realizacji pracy z dziećmi) i stymuluje jej ujawnianie się w spontanicznej aktywności dzieci.
Świadomie i celowo wybiera metody aktywizujące do projektowania zajęć odwołując się do celów edukacji przedszkolnej i I etapu kształcenia oraz możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
Wykorzystuje zróżnicowane źródła (osobowe, literatura) wiedzy na temat sposobów stymulowania ekspresji spontanicznej dzieci.
Potrafi projektować sytuacje edukacyjne w przedszkolu i szkole z zakresu edukacji artystycznej (plastycznej, muzycznej, teatralnej) sprzyjające rozwojowi poznawczemu i społeczno-emocjonalnemu dzieci.
Potrafi rozwijać u dzieci zainteresowania i talenty artystyczne, uwrażliwiać na świat sztuki i artystycznych dokonań człowieka.
Potrafi projektować zajęcia w przedszkolu i szkole dostosowując je do zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych dzieci.
Kompetencje społeczne
W postępowaniu zawodowym i osobistym kieruje się zasadami etycznymi i profesjonalnymi i wysokimi, pozytywnymi, nastawionymi na sukces dziecka oczekiwaniami.
W swych działaniach wychowawczych i edukacyjnych respektuje osobistą wiedzę i doświadczenia dzieci (kulturowe, narodowe, etniczne, rodzinne, językowe).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: