MS3-Edukacja fizyczna i zdrowotna 2300-NZ1-MS3-PW-EF
Studenci w trakcie zajęć zapoznają się z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego i wychowania fizycznego oraz wynikającymi z tego zaleceniami dotyczącymi zajęć z aktywności ruchowej. Zapoznają się z rozwojem motorycznym, testami diagnozującymi oraz ćwiczeniami rozwijającymi cechy motoryczne. Poznają podstawowe wady postawy u dzieci. Zdobędą wiedzę na temat konstruowania lekcji wychowania fizycznego. Zapoznają się z różnorodnymi formami aktywności ruchowej, które można realizować na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Efekty kształcenia
Student:
- analizuje podstawę programową
- rozpoznaje podstawowe wady postawy u dzieci
- charakteryzuje rozwój motoryczny człowieka
- zna podstawowe testy diagnozujące wady postawy oraz poziom rozwoju cech motorycznych
- umie napisać konspekt lekcji wychowania fizycznego
- prezentuje gry i zabawy ruchowe
- prezentuje ćwiczenia gimnastyczne
- wskazuje różnice między sportem a rekreacją
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- prezentacja wybranej cechy motorycznej - w grupach
- opracowanie wybranej części podstawy programowej
- prowadzenie fragmentu lekcji wychowania fizycznego
Literatura
• Podstawa programowa:
Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Tom 8. Wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa
• U. Kierczak, T. Glos, Program wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych
• Rózsa Demeter, Wesołe ćwiczenia, PZWL, Warszawa 1976.
• Wladimir Ljach, Kształtowanie zdolności motorycznych dzieci i młodzieży
• Taniec w edukacji dzieci i młodzieży, Wydawnictwo AWF Wrocław
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: