"Uczmy dzieci efektywnie jak Maria Curie Skłodowska" za pomocą doświadczeń, zabaw i gier 2300-N3-SD-UCZ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Studenci poznają:
- zasady pisania pracy licencjackiej.
- teoretyczne i praktyczne zasady kształtowania u dzieci umiejętności heurystycznych.
Zdobytą wiedzę i umiejętności będą mogli wykorzystać w pracy licencjackiej.
Literatura
Alex S., Vopel K. „W. Nie ucz mnie, ale pozwól i pomóż mi się uczyć 1,2,3,4”.
Dorance S., „Zajęcia twórcze w przedszkolu przedmioty i obrazy".
Chauvel D., Michel V., „Pierwsze naukowe doświadczenia przedszkolaka”, "Środowisko w wychowaniu przedszkolnym”.
Elschenbroich D., „Co siedmiolatek wiedzieć powinien”.Harmin M., „Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?” 2008, CEO.
Piotrowski M., Rozwijanie umiejętności heurystycznych w szkole - pomysł na wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci, ŻAK 2011
Silberg J., „Poznawanie zmysłów przez zabawę”.
Silberg J., „Zabawy umysłowe dla dzieci”.
Winninger M. L., „Zabawy matematyczne i logiczne w przedszkolu”.
VanCleave Astronomia, biologia, chemia, fizyka, matematyka dla każdego dziecka: 101 doświadczeń z astronomii.
Podręczniki
Ledzińska M., Czerniawska E., Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze, 2011,
Schaffer R., Psychologia rozwojowa, 2010.
Wyniki badań poziomu osiągnięć dziesięciolatków w zakresie matematyki, przyrody i umiejętności językowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: