MS4 - Wspomaganie rozwoju adolescentów, osób dorosłych 2300-MS4-TWR-WRAD
W czasie zajęć studenci poznają programy, metody, techniki i ćwiczenia wspierające osoby z zaburzeniami uwagi, pamięci, trudnościami w organizacji i zarządzaniu czasem, z impulsywnością, z problemami w relacjach interpersonalnych, ze stresem, a także metody i techniki, które służą rozwojowi zainteresowań, strategii uczenia się, podejmowania decyzji,rozwiązywania problemów.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
zna metody i techniki pracy
Umiejętności:
planuje działania terapeutyczne, określa ich priorytety
pracuje w zespole
Postawy:
zachowuje się profesjonalnie i etycznie
Kryteria oceniania
Obecność, aktywność w trakcie zajęć, realizacja zadanych zadań, prezentacja warsztatu dla grupy przygotowanego w zespole 3-4 osobowym. O zaliczeniu decyduje ilość punktów zebranych w czasie zajęć
Literatura
Brzezińska A. , Ohme M Resler -Maj, Radosłąw Kaczan. Droga do samodzielności. Jak wspomagać rozwój młodzieży z ograniczeniami sprawności. GWP 2009
Jak żyć z ludźmi (umiejętności personalne). Program profilaktyczny dla młodzieży . MEN 1988
Covey S: 7 nawyków skutecznego nastolatka, Rebis 2011
King. G Umiejętności terapeutyczne nauczyciela GWP 2004
Oleszkiewicz A., Senejko A. Psychologia dorastania zmiany rozwojowe - w dobie globalizacji PWN 2013
Young S., Bramham J. : Psychoterapia poznawczo- behawioralna ADHD nastolatków o dorosłych. PWN 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: