MS4 -Praktyki pedagogiczne w instytucjach ochrony dzieci 2300-MS4-PSW-PR
W ramach praktyk student poznaje specyfikę instytucji, w której odbywa praktykę. Obserwuje codzienną prace instytucji, wykonuje zadania powierzane mu przez opiekuna praktyk.
Zbiera i analizuje dokumentację dotyczącą działalności instytucji w zakresie opieki i wspierania dziecka i jego rodziny. Obserwuje codzienną prace specjalistów i przeprowadza z nimi wywiady/rozmowy na temat ich pracy, jej specyfiki, celów, metod i codziennych praktyk, a także teoretycznych podstaw ich pracy, standardów i postaw etycznych. Student przeprowadza także dogłębną analizę własnych doświadczeń praktycznych.
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. zna system i formy pomocy dziecku i rodzinie w środowisku rodzinnym i instytucjonalnym,
2. posiada wiedzę dotyczącą systemów i instrumentów ochrony dziecka przed krzywdzeniem,
3. zna organizację i zasady działania instytucji ochrony dzieci i wspierania rodziny oraz obowiązujące w nich programy i standardy etyczne.
Umiejętności:
1. potrafi pogłębiać i aktualizować swoją wiedzę dotyczącą form ochrony dziecka i rozwiązań systemowych w tym zakresie,
2. potrafi porównać różne koncepcje i systemy wspierania dziecka i rodziny, dokonywać analizy rozwiązań występujących w tych systemach pomocy,
3. potrafi rozpoznawać zagrożenia dla dziecka i wskazywać odpowiednie formy zapobiegania,
4. potrafi zastosować wiedzę dotyczącą systemów wspierania rodziny i ochrony dziecka dla planowania i realizowania konkretnych działań na rzecz dziecka i rodziny.
Kompetencje społeczne:
1. dostrzega złożoność problematyki pomocy dziecku i rodzinie,
2. potrafi komunikować się z innymi specjalistami, tworzyć projekty wykorzystujące różne rozwiązania systemowe i różne formy pomocy dziecku,
3. analizuje własne doświadczenia z doświadczeń praktycznych i wyciąga z nich wnioski,
4. przestrzega zasad etyki w pracy z dzieckiem i rodziną.
Kryteria oceniania
Praca zaliczeniowa opisująca działania instytucji praktyk w zakresie ochrony i wspierania dziecka (i jego rodziny) na podstawie badań własnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: