MMP-Konstruowanie projektów edukacyjnych i programów wychowawczych 2300-MS3-MPP-KP
Student zaktualizuje wiedzę dotyczącą diagnozowania potrzeb edukacyjnych i wychowawczych, tworzenia celów kształcenia i wychowania, kontrolowania wyników kształcenia. Nauczy się przygotowywać mapę wiedzy i umiejętności związanych z projektowanymi kwalifikacjami, ułoży listę celów kształcenia, przygotuje materiały lekcyjne, opracuje formy organizacyjne i metody prowadzenia zajęć, wykona symulację realizacji elementów przygotowanego programu. Integralną częścią przedmiotu jest warsztat, podczas którego studenci samodzielnie przygotowują programy cyklu lekcji lub zajęć z zakresu wybranej przez siebie problematyki.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powtórzy i zaktualizuje wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej. Wykona ćwiczenia przygotowujące do przygotowania programów edukacyjno-wychowawczych. Przygotuje program edukacyjny – ogólny opis programu i kilka zapisów szczegółowych scenariuszy zajęć.
Kryteria oceniania
Student powtórzy i zaktualizuje wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej. Wykona ćwiczenia przygotowujące do przygotowania projektów edukacyjno-wychowawczych.
Przygotuje program edukacyjny – ogólny opis programu i 4 do 5 zapisów szczegółowych scenariuszy zajęć.
Literatura
1. Sztuka nauczania t. 1 Czynności nauczyciela (red: Krzystof Kruszewski) PWN Warszawa 2002
2. Pedagogika w pokoju nauczycielskim (red.: Krzysztof Kruszewski) WSiP Warszawa 2000
3. Komorowska Hanna O programach prawie wszystko; Biblioteka nauczyciela WSiP W-wa1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: