MMP-Moduł specjalnościowy 3-Metodyka pracy pedagoga szkolnego 2300-MS3-MPP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. zna podstawy prawne funkcjonowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i innych placówkach oświatowych,
2. zna i rozumie znaczenie pojęć z zakresu pedagogiki szkolnej, organizacji pracy szkół i innych placówek oświatowych, w szczególności poradni psychologiczno-pedagogicznych,
3. ma podstawową wiedzę z zakresu i zasad udzielania pomocy pedagogicznej i psychologicznej (zgodnie z uprawnieniami nauczyciela pedagoga szkolnego),
4. posiada wiedzę o konstruowaniu projektów edukacyjnych, ogólno dydaktycznych zasadach konstruowania programów kształcenia i wychowania
5. ma podstawową wiedzę z zakresu i zasad udzielania pomocy przez placówki oświatowe,
6. posiada wiedzę o metodach diagnostyki pedagogicznej, ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy czynników rozwoju edukacyjnego i zawodowego,
7. ma podstawową wiedzę o przyczynach niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych
Umiejętności:
1. potrafi zastosować różne podejścia teoretyczne przy diagnozowaniu, analizowaniu i rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz konstruowaniu
ścieżek rozwoju edukacyjno-zawodowego,
2. zna i potrafi prawidłowo zastosować różne metody pracy wychowawczej
3. potrafi skonstruować indywidualny program edukacyjny lub terapeutyczny dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i wychowawczych,
4. potrafi ocenić przydatność standardowych metod i procedur badawczych do realizacji wytyczonych zadań pedagogicznych,
5. potrafi samodzielnie i w zespole przygotowywać i wdrażać projekty służące odnoszeniu jakości pracy dydaktycznej i wychowawczej.
6. potrafi definiować wybrane problemy pedagogiczne i podejmować próby prowadzenia prostych badań.
Kompetencje społeczne:
1. potrafi pracować w grupach zadaniowych, rozumie znaczenie działania zespołowego i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2. potrafi twórczo myśleć oraz działać w sposób innowacyjny w kierunku pomocy pedagogicznej w indywidualnych i społecznych relacjach wychowawczych
3. dokonuje racjonalnej oceny swoich umiejętności i predyspozycji psychofizycznych koniecznych w pracy pedagoga szkolnego
4. poszukuje własnych pomysłów i dokonuje własnych odkryć w dążeniu zdobywaniu i poszerzaniu wiedz
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: