MS2-Moduł specjalnościowy 2:Rozwój warsztatu zawodowego nauczyciela 2300-MS2-WNJ
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat metod badawczych wykorzystywanych w badaniach nad językiem angielskim, zwłaszcza w kontekście badań nad nauczaniem języka w wieku wczesnoszkolnym
posiada pogłębioną wiedzę o języku angielskim, ze szczególnym uwzględnieniem potencjalnych trudności dla polskiego ucznia
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat wymowy i systemu fonetycznego języka angielskiego, zwłaszcza w obszarze trudności na jakie natrafiają polscy uczniowie
posiada uporządkowaną wiedzę o kulturze krajów anglosaskich niezbędną do rozwijania wrażliwości kulturowej uczniów
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o podejściu opartym na integracji treści językowych i przedmiotowych (CLIL) w edukacji wczesnoszkolnej
zna kanon literatury angielskiej dla dzieci i wykorzystuje tę wiedzę w doborze lektur dla uczniów
zna wybrane najnowsze teorie naukowe dotyczące edukacji językowej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji językowej dzieci
UMIEJĘTNOŚCI
potrafi stosować jakościowe metody badawcze w badaniach własnych nad lekcjami obserwowanymi oraz podczas własnej pracy dydaktycznej
potrafi dostosować metody badawcze i pomiarowe do możliwości poznawczych i specyfiki wieku rozwojowego uczniów
potrafi integrować nauczanie języka angielskiego z treściami edukacji wczesnoszkolnej w celu prowadzenia lekcji według zasad CLIL (integracji przedmiotowo-językowej)
potrafi planować lekcje językowe z wykorzystaniem literatury dziecięcej w języku angielskim oraz adaptować teksty do możliwości językowych i poznawczych uczniów
wykorzystuje najnowsze osiągnięcia z dziedziny neurolingwistyki dotyczące funkcji poznawczych w konstruowaniu zadań i technik nauczania języka angielskiego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
wykazuje aktywność i zaangażowanie w poszukiwaniu nowych rozwiązań dydaktycznych i metodycznych poprzez uczestnictwo w seminariach i konferencjach z udziałem nauczycieli
poddaje własne działania dydaktyczne systematycznej analizie i stosuje na własne potrzeby metody badania w działaniu
w badaniach własnych w sposób odpowiedzialny przestrzega zasad etyki prowadzenia badań wśród dzieci
w swoich działaniach uwzględnia kontekst społeczno-kulturowy procesu uczenia się i nauczania, wykorzystując w tym celu wcześniej zdobytą wiedzę
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: