MS2-Teoretyczne podstawy adventure education - projekt taniec 2300-MS2-ASK-II-TAD
W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi założeniami teorii adventure education w oparciu o wykorzystanie technik tanecznych. Poprzez aktywne uczestnictwo wdrażają się do stosowania metody uczenia przez przygodę. Pierwsza część jest poświęcona zapoznawaniu z historią tańca, podstawowymi technikami tanecznymi i zasadami ruchu. W ramach części drugiej studenci przygotowują projekt, poprzez który zapoznają się z zasadami outdoor/advneture education. Trzecia część zakłada ewaluację projektu.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- charakteryzuje teorię outdoor/adventure education
- wymienia elementy metody outdoor/adventure education i wykazuje ich logiczne powiązanie
- wskazuje praktyczne zastosowanie teorii outdoor/adventure education
- umie napisać i zrealizować projekt
- rozpoznaje podstawowe style taneczne
- potrafi dobrać właściwe formy działania do odpowiedniej grupy odbiorców
- rozróżnia funkcje tańca i wskazuje ich zastosowanie.
Kryteria oceniania
Zaplanowanie i przeprowadzenie projektu opierającego się na teorii adventure education z wykorzystaniem technik tanecznych
Literatura
• Edukacja przygodą, red. A. Leśny, E. Palamer-Kabacińska
• Edukacja w przygodzie, przygoda w edukacji, red. A. Bąk, A. Leśny, E. Palamer-Kabacińska
• Michl W., Pedagogika przeżyć, WAM, Kraków 2011
• Olga Kuźmińska, Taniec w teorii i praktyce, AWF w Poznaniu, Poznań 2002
• Lange Roderyk, O istocie tańca i jego przejawach w kulturze. Perspektywa antropologiczna, Rhytmos, Poznań 2009
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: