PPPS - Problemy wychowawcze i dydaktyczne w środowisku szkolnym 2300-MS1-PPPS-PWD
Omówione zostaną następujące zagadnienia:
-Omówienie składowych środowiska szkolnego
-Analiza zjawiska problemów dydaktycznych i wychowawczych
-Charakterystyka przyczyn występowania problemów
-Symptomy występowania problemów
-Klasyfikacje trudności wychowawczych
-Schemat występowania niepowodzeń szkolnych
-Rola pedagoga szkolnego w diagnozowaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
wiedza:
1.posiada pogłębioną wiedzę o szkole
2.ma podstawową wiedzę o przyczynach niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych
umiejętności:
1.posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji społecznej
2.potrafi wykorzystać specjalistyczne nazewnictwo
3.potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe z wykorzystaniem różnych źródeł, w tym technologii informatycznych
kompetencje społeczne:
1.rozumie potrzebę i zna możliwości kształcenia ustawicznego oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i konstruuje ścieżkę rozwoju osobistego i zawodowego
2.docenia znaczenie nauk społecznych i humanistycznych dla poprawnego działania placówek
Kryteria oceniania
-przygotowanie i zaprezentowanie wskazanego zagadnienia
-kolokwium
-aktywny udział w zajęciach
Literatura
Brzezińska A.I.: Psychologiczne portrety człowieka, GWP 2005.
Fontana D.: Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka Wydawnictwo 1998.
Kupisiewicz Cz.: Dydaktyka ogólna, Graf Punkt 2000.
Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, PWN 1986.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: