PO - Konstruowanie projektów edukacyjnych 2300-MS1-PO-KPE
Student zaktualizuje wiedzę dotyczącą diagnozowania potrzeb edukacyjnych, tworzenia celów kształcenia i kontrolowania wyników kształcenia. Nauczy się przygotowywać mapę wiedzy i umiejętności związanych z projektowanymi kwalifikacjami, ułoży listę celów kształcenia, przygotuje materiały lekcyjne, opracuje formy organizacyjne i metody prowadzenia zajęć, wykona symulację realizacji elementów przygotowanego programu. Integralną częścią przedmiotu jest warsztat, podczas którego studenci samodzielnie przygotowują programy cyklu lekcji lub zajęć z zakresu wybranej przez siebie problematyki.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Student powtórzy i zaktualizuje wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej. Wykona ćwiczenia przygotowujące do przygotowania programów kształcenia. Przygotuje program edukacyjny – ogólny opis programu i kilka zapisów szczegółowych scenariuszy zajęć.
Kryteria oceniania
Frekwencja na zajęciach. Przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach. Ocena przygotowanego materiału dydaktycznego.
Literatura
1. Sztuka nauczania t. 1 Czynności nauczyciela (red: Krzysztof Kruszewski) PWN Warszawa 2002
2. Pedagogika w pokoju nauczycielskim (red.: Krzysztof Kruszewski) WSiP Warszawa 2000
3. Komorowska Hanna O programach prawie wszystko; Biblioteka nauczyciela WSiP W-wa1999
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: