NSiP - Praktyka pedagogiczna w przedszkolu 2300-MS1-NPiS-PrP
Student podczas praktyki dyplomowej już nie tylko obserwuje pracę placówki przedszkolnej, ale w pełni aktywnie włącza się we wszystkie zadania. Organizuje swoją praktykę według ramowego rozkładu dnia, tworzy i wykorzystuje w pracy dokumentację przedszkola. Nie tylko uczestniczy, ale i samodzielnie projektuje oraz przeprowadza zajęcia edukacyjne z pełną świadomością metod, form i środków dydaktycznych, jakie należy zastosować. Dostrzega indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci i samodzielnie diagnozuje problemy wychowawcze oraz edukacyjne dzieci. Planuje działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją celem przygotowania do przyszłej pracy pedagogicznej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
- student projektuje i kieruje różnorodnymi aktywnościami grupy przedszkolnej, do której został przydzielony;
- obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych,
- dokonuje refleksji pedagogicznej, dokumentuje ją,
- dostrzega indywidualne problemy dzieci i planuje działania naprawcze,
- omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia,
- współpracuje z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela.
Kryteria oceniania
- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy;
- opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce;
- hospitacja, omówienie i ocena zajęć przez opiekuna praktyki.
Literatura
M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma Wydawnicza s.c.
U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: