MS1 - Modele rozwoju zawodowego 2300-MS1-DZ-MRZ
1.Teoretyczne podstawy rozwoju zawodowego człowieka dorosłego
2.Etapy rozwoju zawodowego
3.Uwarunkowania rozwoju zawodowego człowieka dorosłego aspekty: osobiste, gospodarcze, polityczne, społeczne
4.Tradycyjny i ponowoczesny model rozwoju zawodowego
5.Rola tranzycji w rozwoju zawodowym
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: student
analizuje pojęcie rozwoju człowieka dorosłego w naukach społecznych
zna najnowsze koncepcje wyjaśniające proces rozwoju zawodowego człowieka dorosłego
rozumie rolę tranzycji w życiu zawodowym człowieka dorosłego
Umiejętności: student
potrafi zanalizować wybrane obszary życia zawodowego człowieka dorosłego
potrafi dobrać właściwe modele rozwoju zawodowego do potrzeb człowieka dorosłego
charakteryzuje narzędzia służące do opisu rozwoju zawodowego człowieka dorosłego
Kompetencje: student
planuje własny rozwój zawodowy
potrafi współpracować w grupie
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie obecności oraz realizacji zadań cząstkowych.
Literatura
Ratajczak Z. (2007), Psychologia pracy i organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Januszkiewicz K.(2009),Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Kudarewska A., Przepiórska A., Wspieranie kluczowych kompetencji na rynku pracy poprzez gotowość do mobilności – wdrażanie nowych metod projektów mobilności ponadnarodowej, Krzyżowa 2018.
Czasopisma: Edukacja Dorosłych, Studia Poradoznawcze
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: