MD/WNJA - Metodyka nauczania języka angielskiego 2300-MD/WNJA-MET
W ramach kursu omawiane są następujące zagadnienia:
1. nauczanie sprawności językowych - receptywnych i produktywnych;
2. planowanie w pracy nauczyciela języka angielskiego;
3. umiejętność "zarządzania klasą", radzenia sobie w sytuacjach trudnych, jakie mogą pojawić się podczas lekcji języka angielskiego;
4. role pełnione przez nauczyciela języka angielskiego;
5. indywidualizacja nauczania;
6. podejście humanistyczne w praktyce klasy szkolnej;
7. ewaluacja, testowanie i ocenianie w procesie kształcenia językowego;
8. implikacje odkryć z dziedziny neuronauk dla kształcenia językowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza
Po ukończeniu kursu student:
- zna różnorodne techniki nauczania językowych sprawności receptywnych i produktywnych;
- zna techniki nauczania słownictwa i wymowy w różnych grupach wiekowych;
- posiada wiedzę na temat różnych ról pełnionych przez nauczyciela w klasie języka angielskiego;
- posiada wiedzę na temat różnic indywidualnych charakterystycznych dla uczących się języka angielskiego;
- posiada wiedzę z zakresu planowania w procesie kształcenia językowego.
Umiejętności
Po ukończeniu kursu student:
- potrafi wykorzystać różnorodne techniki i ćwiczenia w nauczaniu sprawności językowych: mówienia, słuchania, czytania i pisania;
- potrafi wykorzystać różnorodne techniki nauczania słownictwa i wymowy;
- wykorzystuje wiedzę teoretyczną w projektowaniu jednostek lekcyjnych oraz dłuższych etapów edukacyjnych;
- dostosowuje techniki i ćwiczenia językowe wprowadzając indywidualizację w procesie nauczania.
Postawy
Po ukończeniu kursu student:
- potrafi współpracować w celu osiągnięcia konkretnego celu edukacyjnego;
- jest świadomy roli oraz odpowiedzialności nauczyciela języka angielskiego;
- zdaje sobie sprawę, jak ważne są refleksja i nieustanne samokształcenie nauczyciela języka angielskiego.
Kryteria oceniania
Formy pracy:
dyskusja, praca samodzielna, wykład
Wymagania:
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
2. Systematyczne czytanie wymaganej literatury.
3. Samodzielne przygotowanie i przeprowadzenie lekcji - symulacji w grupie studentów.
4. Dopuszczalne 2 nieobecności.
Literatura
Burns, A. & Richards, J. C. (Eds.) (2009). Cambridge guide to second language teacher education. New York: Cambridge University Press.
Christison, M. A. (2005). Multiple intelligences and language learning: A guidebook of theory, activities, inventories, and resources (2nd ed.).
Burlingame, CA: Alta Book Center Publishers.
Gardner, H. (2006). Multiple intelligences: New horizons in theory and practice. Boston:Basic Books.
Griffiths, C. (Ed.) (2008).Lessons from good language learners.
Cambridge:Cambridge University Press.
Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.).Essex, England:Pearson Longman ELT.
Harmer, J. (2007). How to teach English: An introduction to the practice of English language teaching (2nd ed.). Longman, ELT.
Lightbown, P. & Spada, N. (2006). How languages are learned (3rd ed.).
Oxford, UK: Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: