MD/WNJA - MODUŁ METODYCZNY - WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO 2300-MD/WNJA
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego
posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat metod nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi
zna i wykorzystuje na poziomie rozszerzonym podstawową terminologię z zakresu psycholingwistyki oraz metodyki nauczania języka obcego w języku polskim oraz w języku angielskim
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat celów, struktury i organizacji nauczania języków obcych w Polsce, zwłaszcza na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym
zna i wykorzystuje dokument podstawy programowej dla języka obcego w obszarze pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego
posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat sposobów indywidualizacji nauczania ze względu na różne potrzeby i style uczenia się dzieci
posiada pogłębioną wiedzę o kształtowaniu współoddziaływania podmiotów procesu edukacji (uczniów, rodziców nauczycieli) oraz środowiska lokalnego jako kontekstu ich funkcjonowania na nauczanie i naukę języka obcego
UMIEJĘTNOŚCI
potrafi samodzielnie pogłębiać swoją wiedzę na temat przyswajania i uczenia się języka obcego, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego
potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w polskich i obcojęzycznych źródłach, posługując się również zdobyczami nowoczesnej technologii (ICT) w celu poszerzania wiedzy metodycznej oraz przygotowania i prowadzenia lekcji z języka angielskiego z dziećmi
potrafi analizować i oceniać swoje działania oparte na wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka obcego oraz metod pracy z dziećmi
sprawnie i elastycznie dostosowuje język angielski jako język poleceń w klasie do rosnących umiejętności uczniów
potrafi zaplanować zajęcia z języka angielskiego, ocenić przydatność metod, środków, materiałów i dobrych praktyk w nauczaniu języka angielskiego
potrafi opracować indywidualny program nauczania języka angielskiego w zależności od zróżnicowanych potrzeb i możliwości językowych uczniów
potrafi organizować pracę w klasie podczas lekcji języka angielskiego biorąc pod uwagę różne potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od 5 r. ż. do końca I etapu edukacyjnego
potrafi dogłębnie przeanalizować własne działania pod kątem ich poprawności metodycznej oraz przydatności dla realizacji wyznaczonych celów i wskazywać obszary wymagające modyfikacji
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
wykazuje aktywność i zaangażowanie w doskonaleniu własnych kompetencji językowych i dydaktycznych w zakresie metod nauczania języka angielskiego
poszukuje nowych rozwiązań i jest otwarta na pomysły innych nauczycieli poddając je krytycznej analizie przydatności w konkretnych kontekstach nauczania języka angielskiego (np. wiek uczniów, wielkość grupy, intensywność nauki)
w swoich działaniach uwzględnia rolę i wpływ nauczyciela na stosunek dzieci do nauki języka angielskiego
ma przekonanie o potrzebie podejmowania różnorodnych działań metodycznych służących budowaniu motywacji uczniów
podejmuje indywidualne działania wynikające z refleksji nad umiejętnościami uczniów oraz własnymi działaniami dydaktycznymi i dokonuje samooceny własnych kompetencji językowych i dydaktycznych
służy radą innym nauczycielom i w życzliwy sposób dzieli się refleksją nad obserwowanymi lekcjami prowadzonymi przez innych nauczycieli
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: