MD/ANDR - Analiza doświadczeń 1 2300-MD/ANDR-AD-1
Zajęcia towarzyszące praktyce pedagogicznej w zakresie edukacji dorosłych tworzą przestrzeń do refleksji oraz wymiany doświadczeń zdobywanych podczas realizacji działań edukacyjnych w instytucjach, organizacjach i innych miejscach wspierających rozwój osób dorosłych. Celem zajęć jest umożliwienie poznania różnorodnych form, metod i modeli kształcenia dorosłych oraz dokonania krytycznej analizy obserwowanych rozwiązań i podejmowanych działań.
Podczas spotkań omawiane są konkretne doświadczenia wyniesione z przebiegu praktyki oraz sposoby reagowania na sytuacje edukacyjne w różnych kontekstach instytucjonalnych. Wspólna analiza umożliwia poszerzenie wiedzy o środowiskach edukacyjnych osób dorosłych, wspiera rozwój kompetencji refleksyjnych i sprzyja lepszemu rozumieniu wyzwań stojących przed edukacją dorosłych w praktyce.
W przypadku realizacji praktyki w okresie wakacyjnym, poza regularnym tokiem zajęć akademickich, wymagane jest ukończenie co najmniej jednego szkolenia online dostępnego na wybranej platformie edukacyjnej (np. PARP, Coursera, FutureLearn itp.), którego tematyka pozostaje zgodna z kierunkiem studiów lub specjalnością. W ramach zajęć należy przedstawić analizę wybranego szkolenia, wskazując jego przydatność, ograniczenia oraz potencjał zastosowania w praktyce zawodowej.
W cyklu 2024Z:
Analiza doświadczeń towarzyszy praktykom dyplomowym odbywanym w ramach specjalizacji. Z powodu pandemii Covid-19 praktyki zostały przeniesione do trybu online. Celem zajęć jest wymiana doświadczeń związanych z uczestnictwem lub prowadzeniem zajęć online dla osób dorosłych (w zakresie autoprezentacji, stosowanych metod i narzędzi/aplikacji, które mogą warunkować efektywne vs nieefektywne uczenie się). |
W cyklu 2025Z:
Analiza doświadczeń towarzyszy praktykom dyplomowym odbywanym w ramach specjalizacji. Z powodu pandemii Covid-19 praktyki zostały przeniesione do trybu online. Celem zajęć jest wymiana doświadczeń związanych z uczestnictwem lub prowadzeniem zajęć online dla osób dorosłych (w zakresie autoprezentacji, stosowanych metod i narzędzi/aplikacji, które mogą warunkować efektywne vs nieefektywne uczenie się). |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
W cyklu 2025Z: zdalnie | Ogólnie: w sali | W cyklu 2024Z: zdalnie |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student:
Posiada elementarną wiedzę na temat organizacji i realizacji działań edukacyjnych na rynku pracy
UMIEJĘTNOŚCI:
Student:
Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmiany
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student:
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach zajmujących się edukacją osób dorosłych
Kryteria oceniania
Ukończenie praktyk
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: