MD/ANDR - Komunikacja interpersonalna w pracy dydaktycznej 2300-MD/ANDR-KIPD
Cel zajęć: Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej.
Studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji interpersonalnej. W trakcie zajęć będą mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności asertywnego komunikowania się, wykorzystywania komunikatu typu JA, a także określenia swojego stylu komunikacji.
Najważniejsze zagadnienia poruszane na zajęciach:
1. Komunikacja interpersonalna- podstawy teoretyczne,
2. Bariery w komunikowaniu się,
3. Aktywne słuchanie,
4. Komunikaty typy "JA",
5. Asertywność w relacjach,
6. Mowa niewerbalna.
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
wiedza:
-Zna i rozróżnia style komunikacyjne.
-Wie jak i kiedy wykorzystywać różne sposoby słuchania.
-Zna i potrafi stosować zasady etykiety w biznesie.
Umiejętności:
-Potrafi komunikować się z innymi ludźmi w sposób asertywny (wykorzystując odpowiednie procedury i techniki).
-Posiada umiejętność prowadzenia dyskusji w sposób asertywny.
-Potrafi parafrazować i klaryfikować wypowiedzi.
Kompetencje społeczne:
-Docenia konieczność stałego rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych.
Kryteria oceniania
- Kontrola obecności;
- Pisemne testy kontrolne;
Literatura
J. Baney, Komunikacja interpersonalna, Warszawa 2009.
L. Derks, Techniki NLP w tworzeniu dobrych związków z ludźmi. Gdańsk 2003.
E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2002.
M. Król-Fijewska, Stanowczo, łagodnie, bez lęku, Warszawa 2005.
A. Pease, B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2007.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: