- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Edukacja dla różnorodności - warsztat 2300-EdR-OG
W trakcie trwania semestru uczestniczki i uczestnicy wezmą udział w 8 warsztatach z szeroko rozumianej edukacji dla różnorodności. Warsztaty prowadzone będą w oparciu o aktywne i innowacyjne metody dobierany z zachowaniem zróżnicowania narzędzi i ich dostosowania do poszczególnych tematów.
Warsztaty odbywać się będą w kameralnej grupie, co umożliwi pogłębienie wglądu we własną wiedzę, umiejętności i postawy każdego z uczestników i uczestniczek oraz systematyczną pracę nad nimi.
Zajęcia przygotowują do świadomego życia w heterogenicznym, postnowoczesnym społeczeństwie, które niesie ze sobą wiele wyzwań związanych z jego wieloaspektowym zróżnicowaniem.
Tematyka kolejnych warsztatów:
1) Czego potrzebuję i dlaczego tu jestem - integracja uczestników
2) Kultura i wielokulturowość
3) Kompetencje międzykulturowe - komunikowanie w środowisku zróżnicowanie
4) Co muzułmanka ma pod chustą? - spotykając Innego
5) Co to znaczy być uchodźcą?
6) Skąd się biorą nierówności społeczne?
7) Warsztat antydyskryminacyjny I
8) Warsztat antydyskryminacyjny II
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: Studentka/student zna i rozumie
- funkcjonowanie różnych rodzajów struktur społecznych i instytucji życia społecznego oraz zachodzące między nimi relacje (P_W02)
- podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury; środowisku, w którym żyje; rodzajach więzi społecznych i mechanizmów psychospołecznych oraz rządzących nimi prawidłowościach (P_W03)
Umiejętności: Studentka/student potrafi:
- komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, odpowiednio uzasadniać stanowiska (P7U_U)
- debatować, w zakresie dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla wybranego kierunku oraz porozumiewać się w sposób klarowny i spójny z osobami pochodzącymi z różnych środowisk (P_U04)
Kompetencje społeczne: Student/ studentka potrafi:
- odważnie przekazywać i bronić własnych poglądów oraz opinii nie tylko w sprawach zawodowych (P_K03)
- wypełniać zobowiązania społecznych, współdziałać i pracować
w grupie, przyjmując w niej różne role (P_K05)
- kształtować właściwą kulturę komunikowania się w różnych kontekstach (P40_KJ)
Kryteria oceniania
- obecność na 7 z 8 warsztatów
- napisanie po każdym warsztacie notatki (1800 znaków), w której student/ studentka podejmie się analizy krytycznej warsztatu i jego wpływu na własną osobę
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Wybrane przez prowadzącą podręczniki szkoleniowe i scenariusze warsztatów stanowiące inspirację do poszczególnych zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: