- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Edukacja post-covid - warsztat umiejętności e-learningowych 2300-EPC-OG
W pierwszej części zajęć studenci poznają dziesięć zasad nauczania wraz z możliwościami ich praktycznego wykorzystania w edukacji zdalnej. Zasady te zostały opracowane na podstawie badań nad tym, jak mózg przetwarza informacje oraz badań praktyk szkolnych nauczycieli, których uczniowie osiągają największe postępy edukacyjne. Poznane strategie i metody umieścimy w kontekście edukacji, która wykracza poza tradycyjne nauczanie, a ma miejsce w nowoczesnym społeczeństwie informacyjnym, dotkniętym globalnymi zmianami (np. pandemią).
W drugiej części zajęć będziemy pracować nad efektywnością strategii e-learningowych na wszystkich etapach nauczania (od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej). Przygotujemy mini-projekty obejmujące możliwości dostosowania do wymogów pracy edukacyjnej w integralnej rzeczywistości cyfrowej, w której technologie przetwarzające, gromadzące lub przesyłające informacje w formie elektronicznej, będą naturalnym środowiskiem uczenia się.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiadomości:
- student zna nowoczesne metody uczenia się i wyniki badań potwierdzające ich skuteczność
- student zna najnowsze wyniki badań związane z edukacją zdalną
- student zna metody i strategie podnoszące motywację do uczenia się e-learningowego
Umiejętności
- student potrafi dostosować i ocenić efektywność strategii w edukacji e-learningowej na etapach nauczania od edukacji przedszkolnej do edukacji wyższej
- student potrafi dobierać odpowiednie metody postępowania edukacyjnego do indywidualnych potrzeb uczniów i celów dydaktycznych
- student potrafi przygotować wsparcie dla uczniów w edukacji elearningowej i odpowiedzieć na ich zróżnicowane możliwości edukacyjne
Kompetencje społeczne:
- student nawiązuje efektywny kontakt z uczniami w trakcie aktywności elearningowych
- student jest empatyczny i otwarty na potrzeby uczniów uczestniczących w kształceniu na odległość
- student jest etyczny w prowadzeniu zajęć wykorzystujących technologie informacyjne
Kryteria oceniania
Metody aktywizujące oparte na pracy indywidualnej i grupowej.
Ocena na podstawie wykonania kilku ćwiczeń indywidualnych i grupowych.
Literatura
Rosenshine, B (2018). Zasady nauczania. Warszawa: Fundacja Naukowa EI.
Pyżalski, J. (red.) (2020). Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele. Warszawa: EduAkcja
Buchner, A., Majchrzak, M., Wierzbicka, M. (2020). Edukacja zdalna w czasie pandemii. Raport z badań. Warszawa: Centrum Cyfrowe.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: