Digital learning w praktyce - nowoczesne rozwiązania w edukacji dorosłych II – Klinika Kariery (poziom zaawansowany) 2300-AND-PR-DL2
Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.
Zajęcia pozwalają na uzyskanie kompetencji zawodowych i komunikacyjnych.
Tematy realizowane podczas zajęć:
1. Inbound Learning – podejście do angażowania w uczeniu
2. Grywalizacja i świadomość postępu
3. Tworzenie i przygotowanie tekstu w ramach szkolenia
4. Wizualizacja koncepcji i procesów
5. Budowanie komunikatu metodą Przyczepnych Koncepcji
6. Design System – spójny system komunikacji
7. Doskonalenie własnego warsztatu
8. Zaawansowane metody projektowania graficznego i narzędzia do produkcji grafik oraz animacji. Profesjonalne standardy techniczne treści.
9. Zaawansowana kompozycja obrazu: proporcje, głębia, kontrast, kolor, kształt.
10. Rejestracja dźwięku – realizacja dźwięku zgodnie ze standardami radiowymi na przykładzie podcastu.
11. Rejestracja wideo – aspekty plastyczne i optyczne.
12. Zaawansowane techniki oświetleniowe.
13. Implementacja – kompletny proces postrpodukcji na przykładzie pakietu Adobe Creative Cloud.
14. Złożone interakcje wideo na przykładzie H5P
15. Non-camera – wideo w formie screencastów i animacji – praktyczne zastosowanie narzędzi.
16. Narzędzia streamingowe (Streamlabs OBS, StreamYard)
17. Narzędzia realizacji wizji (vMix, Livestream Studio)
18. Copyright Clearance – bezpieczeństwo prawno-autorskie w dystrybucji wideo.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: student:
1. zna podstawowe metody Inbound Learning
2. zna techniki stosowane w grywalizacyjnym komunikowaniu postępów uczenia
3. zna metody pracy nad treściami merytorycznymi w celu przygotowania ich do użycia w produkcie edukacyjnym
4. zna narzędzia pakietu Creative Cloud lub inne, równorzędne, oraz potrafi przypisać im zastosowanie z punktu widzenia produkcji i dystrybucji treści audiowizualnych.
5. zna zasadę działania przynajmniej jednego narzędzia streamingowego
6. zna zasadę działania przynajmniej jednego narzędzia realizacji wizji
7. rozumie złożoność procesu i mnogość kompetencji wymagane do produkcji i dystrybucji treści
Umiejętności: student potrafi:
8. dokonać analizy metodą Personas
9. zbudować propozycję wartości dla swojego projektu L&D
10. zaplanować pracę nad treściami edukacyjnymi
11. zaproponować alternatywne do tekstu formy przekazu
12. określić obszary design system dla własnego projektu
13. zarejestrować dźwięk na dowolnym urządzeniu rejestrującym
14. zbudować kadr lub kadry zgodnie z przyjętymi zasadami sztuki operatorskiej, włączając w to następstwo planów i montaż wewnątrzkadrowy.
15. potrafi zaplanować ruch kamery i ruch obiektów/postaci wewnątrz kadru.
16. wykonać złożone interakcje w dowolnym narzędziu (np. H5P, Storyline, Captivate)
17. wykonać materiał wideo w formie screencastu
18. wykonać materiał wideo w formie prostej animacji
Kompetencje społeczne: student:
19. uwzględnia w projektowaniu szkoleń perspektywę osoby uczącej się i bierze pod uwagę jej potrzeby
20. rozumie wartość czytelności i komunikatywności treści i dokłada starań, żeby ulepszać swoje treści
21. dostrzega wartość rozwoju własnego warsztatu i jest otwarty na szukanie i poznawanie użytecznych w edukacji metod
22. rozumie złożoność procesu i mnogość kompetencji wymagane do produkcji i dystrybucji treści
23. rozumie zasady działania systemów automatycznej ochrony treści i konsekwencje ich stosowania
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu odbywa się na podstawie ćwiczeń realizowanych przez studentów podczas warsztatu
wymagane min. 80% obecności
Literatura
• Czernecka Małgorzata, Sławomir Łais, Marek Hyla (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards, Wolters Kluwer
• Heath Chip, Heath Dan (2010), Made to Stick, Random House USA
• Yu-kai Chou (2015), Actionable Gamification: Beyond Points, Badges and Leaderboards, Createspace Independent Publishing Platform
• Nancy Duarte (2008), Slide:ology The Art and Science of Creating Great Presentations, O'Reilly Media
• P. Bellantoni, Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018.
• G. Mercado, Okiem filmowca. Nauka i łamanie zasad filmowej kompozycji, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018
• M. Przedpełska-Bieniek, Sztuka dźwięku. Technika i realizacja, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: