Digital learning w praktyce - nowoczesne rozwiązania w edukacji dorosłych I – Klinika Kariery (poziom podstawowy) 2300-AND-PR-DL1
Zajęcia organizowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POWER, ścieżka 3.5.
Zajęcia pozwalają na uzyskanie kompetencji zawodowych i komunikacyjnych.
Tematy realizowane podczas zajęć:
1. Określanie celów szkolenia
2. Przestrzeń metod dostępnych dla edukatora blended learning
3. Różne cechy metod i ich praktyczne znaczenie
4. Dobór metody do celu
5. Projektowanie sytuacji edukacyjnych - Digital Learning Experience
6. Krytyczne czynniki sukcesu procesu rozwojowego
7. Dobór metod i działań do obszarów metody „7 okien procesu rozwojowego” – Analiza, Świadomość, Wiedza, Umiejętności, Postawy, Wdrożenie, Pomiar
Podczas zajęć warsztatowych studenci będą ćwiczyć kolejne umiejętności na wybranym przez siebie projekcie (aut. Sławomir Łais).
Tematy realizowane podczas zajęć:
1. Analiza projektu zgodnie z metodą DAVIDS+: Design, Audio, Video, Implementation, Distribution, Streaming
2. Podstawy projektowania graficznego do zastosowań audiowizualnych w Internecie
3. Podstawy kompozycji obrazu: kadr, przestrzeń, znak, obraz.
4. Rejestracja dźwięku – dobór sprzętu, oprogramowania i warunków akustycznych – standardy
5. Rejestracja wideo – standardy rejestracji, dobór sprzętu i konfiguracja w warunkach domowego studio
6. Podstawy oświetlenia
7. Implementacja – podstawy montażu wideo.
8. Narzędzia interakcji w produktach audiowizualnych – podstawowe interakcji na bezpłatnych platformach (youTube, Facebook, Vimeo, H5P)
9. Podstawy streamingu wideo (YouTube, Facebook)
10. Domowe studio edukacyjne – projekt i zakupy (aut. Piotr Maczuga)
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student
1. zna podstawowe klasyfikacje metod uczenia stosowanych w projektach rozwojowych
2. zna co najmniej kilkanaście przykładów Digital Learning experience
3. wskazuje kluczowe cechy projektu szkoleniowego
4. zna 7 kluczowych obszarów działań realizowanych w ramach projektu
5. zna metodę DAVIDS+.
6. zna standardy graficzne w zakresie rozdzielczości i systemu barw.
7. zna standardy techniczne w zakresie wideo i audio.
8. zna podstawowe narzędzia produkcji i postprodukcji wideo.
Umiejętności: student potrafi:
1. świadomie dobrać metodę rozwojową blended learning do celu dydaktycznego
2. określić kluczowe cechy konkretnego projektu rozwojowego
3. zaprojektować działania procesu rozwojowego zgodnie z metodą 7 okien
4. dobrać metody do poszczególnych obszarów projektu rozwojowego
5. dobrać metody i narzędzia produkcji do poszczególnych elementów projektu rozwojowego
6. dobrać format pliku do konkretnego zastosowania (wideo, grafika, dźwięk)
7. zarejestrować dźwięk za pomocą komputera lub telefonu komórkowego, zachowując standardy techniczne.
8. dobrać i ustawić kadr na nagrywaną lub transmitowaną osobę w sposób zgodny ze standardami kompozycji
9. zarejestrować obraz za pomocą kamery, aparatu fotograficznego, telefonu komórkowego lub kamery internetowej, zachowując standardy techniczne
10. zokonać analizy obrazu wideo pod kątem poprawności kompozycyjnej i oświetlenia
11. dokonać podstawowej adaptacji elementów swojego otoczenia, aby właściwie oświetlić/wyeksponować postać
12. wykonać podstawowy montaż wideo
13. dobrać właściwą platformę multimedialną i zaimplementować na nią pliki
Kompetencje społeczne: student
1. dostrzega bogactwo metod rozwojowych i stara się dobierać je w sposób świadomy i celowy
2. ma otwartą postawę wobec różnorodności metod rozwojowych
3. dostrzega wartość kreatywnej pracy nad projektem rozwojowym
4. dostrzega złożoność procesu produkcji treści audiowizualnych.
Kryteria oceniania
A. Obecność (min. 80%) i aktywne uczestnictwo w zajęciach
B. Przygotowanie projektu zgodnie z metodą LBC podczas zajęć.
Literatura
Czernecka Małgorzata, Sławomir Łais, Marek Hyla (2016), Projektowanie efektywnych szkoleń. Learning Battle Cards, Wolters Kluwer
Wybrane artykuły z portali branżowych: e-learning Industry, The Learning Guild
D. Flynn, Tworzenie cyfrowego wideo, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2002.
A. Wieczorkowska, Multimedia. Podstawy teoretyczne i zastosowania praktyczne, Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Warszawa, 2008.
B. Block, Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018.
B. Brown, Światło w filmie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018.
W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2019.
M. Langford, P. Andrews, Fotografia według Langforda dla każdego, czyli jak robić świetne zdjęcia, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: