Academic and Professional Writing in International Relations and Politics - ZIP 2100-MON-APW-ZIP
Seminarium zapewni praktyczne doświadczenie w rozwijaniu umiejętności badawczych oraz pisania i redagowania tekstów, wymaganych dla zbudowania udanej kariery zawodowej w szeroko pojętych stosunkach międzynarodowych.
Przedmiot jest dedykowany dla studentów studiów magisterskich i doktoranckich planujących karierę akademicką, ale przyniesie także korzyści osobom aspirującym do zajmowania związanych ze stosunkami międzynarodowymi stanowisk w rządzie, międzynarodowych organizacjach pozarządowych lub sektorze prywatnym.
Seminaria będą oparte na studiach przypadków zaczerpniętych z różnych obszarów stosunków międzynarodowych, z uwzględnieniem podejść zarówno zorientowanych na politykę, jak i teoretycznych. Ocena będzie opierać się przede wszystkim na badaniach prowadzonych przez studentów, pisaniu i redagowaniu artykułów naukowych, informacji dotyczących polityki (policy briefs) i/lub ekspertyz w języku angielskim o standardzie zbliżonym do standardu zapewniającego przydatności do publikacji.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Studenci, którzy ukończą kurs, będą potrafili:
1. Rozumieć i rozwijać umiejętności i kompetencje wymagane do prowadzenia udanych badań oraz pisania i redagowania tekstów w stosunkach międzynarodowych i naukach politycznych
2. Identyfikować i krytycznie analizować teksty akademickie i eksperckie dotyczące różnych tematów w stosunkach międzynarodowych i naukach politycznych
3. Rozumieć i stosować różne rodzaje stylów pisania wymagane w trzech kluczowych kontekstach współczesnych stosunków międzynarodowych: stypendiach naukowych; analizach i doradztwie politycznym; i aktywności publicznej
4. Zdobyć praktyczne doświadczenie w doskonaleniu umiejętności badawczych i pisarskich w różnych kontekstach, przygotowując artykuły naukowe, informacje dotyczące polityki i opinie w języku angielskim
Kryteria oceniania
Metody oceniania zostały tak dobrane, aby zapewnić studentom możliwość refleksji i wykorzystania w praktyce technik i umiejętności omawianych w czasie seminarium.
Głównym składnikiem oceny będzie przygotowanie krótkiego próbnego artykułu naukowego, a następnie, w trakcie ostatniego spotkania seminaryjnego, podzielenie się z pozostałymi uczestnikami spostrzeżeniami na temat procesu jego przygotowania - przeprowadzania badania, pisania i redagowania artykułu.
Elementy oceny i obciążenie pracą dla danego elementu (%):
1. Felieton lub recenzja artykułu naukowego (800-1200 wyrazów) - 20%. Termin oddania - 15 maja 2020
2. Konspekt badania lub przegląd literatury (1000-1200 słów_ - 20%. Termin oddania - 27 maja 2020
3. Artykuł naukowy lub analiza polityczna (2500-3500 słów) wraz z prezentacją - 60%. Termin oddania - 5 czerwca 2020 (draft); 19 czerwca 2020 (finalna wersja).
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Seminarium 1 22 kwietnia
Wprowadzenie: Różne rodzaje tekstów naukowych i specjalistycznych
Zalecana literatura:
David Thunder, “Back to Basics: Twelve Rules for Writing a Publishable Article,” PS: Political Science and Politics 37, 3 (July 2004), pp. 493-95 http://www.cs.nott.ac.uk/~pszga/tips/twelve_rules_for_writin_a_publishable_article.pdf
Seminarium 2 29 kwietnia
Charakterystyczne cechy dobrze skomponowanego tekstu naukowego
Zalecana literatura:
Shunji Cui and Barry Buzan, “Great Power Management in International Society,” The Chinese Journal of International Politics 9:2 (2016): 181-210 https://doi.org/10.1093/cjip/pow005
G. John Ikenberry, “The end of liberal international order?” International Affairs, Volume 94, Issue 1, January 2018, pp 7–23, https://doi.org/10.1093/ia/iix241
Jack S. Levy and William R. Thompson, ‘Balancing on Land and at Sea: Do States Ally Against the Leading Global Power?,’ International Security Vol. 35, Number 1 (2010): 7-43, https://www.belfercenter.org/sites/default/files/files/publication/Balancing_on_Land_and_at_Sea.pdf
Andrew Moravcsik, “Taking preferences seriously: a liberal theory of international politics,” International Organization, 51, 4 (Autumn 1997), pp. 513–53, https://www.princeton.edu/~amoravcs/library/preferences.pdf
Seminarium 3 6 maja
Charakterystyczne cechy udanego komentarza, opinii i tekstu publicystycznego
Zalecana literatura:
Anne Applebaum, “A Warning from Europe: The Worst is Yet to Come,” The Atlantic, October 2018
John J. Mearsheimer and Stephen M. Walt. “The Case for Offshore Balancing: A Superior U.S. Grand Strategy,” Foreign Affairs, July/August 2016
Andrew Moravscik, “Europe is still a superpower,” Foreign Policy, April 13, 2017
Thitinan Pongsudhirak, “Is the Indo-Pacific eclipsing Asia-Pacific?” Bangkok Post, 2 August 2019 https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1722875/is-the-indo-pacific-eclipsing-asia-pacific-
Seminarium 4 13 maja
Charakterystyczne cechy dobrze skomponowanego tekstu eksperckiego i analitycznego
Zalecana literatura:
Saskia Brechenmacher and Thomas Carothers, “Defending Civic Space: Is the International Community Stuck?” Working Paper, Carnegie Endowment for International Peace, 2019 https://carnegieendowment.org/files/WP_Brechenmacker_Carothers_Civil_Space_FINAL.pdf
Laura ffrench-Constant, “How To plan, write and communicate an effective Policy Brief: Three Steps to Success,” https://www.researchtoaction.org/wp-content/uploads/2014/10/PBWeekLauraFCfinal.pdf
“Transnational Organised Crime as a Threat to New Zealand’s National Security: An Evaluation of Policy Settings and Capability,” Model policy brief submitted by a Master of Strategic Studies student, Victoria University of Wellington, 2018 (copies to be distributed to class)
Seminarium 5 20 maja
Skuteczne sposoby prowadzenia badań i argumentacji w pisaniu akademickim
Zalecana literatura:
Jeffrey W. Knopf, “Doing a Literature Review,” Political Science & Politics, Vol. 39, No. 1 (January 2006), pp. 127-132 https://my.nps.edu/documents/104100049/104162922/Doing_a_Literature_Review.pdf/8e356cb7-8320-4d82-8d29-11c85cc7c6ad
“Structuring an academic 'argument' within a journal paper,” https://iuuk.mff.cuni.cz/~andrew/EAP/Structuringanacademicjournalpaper.pdf
Patrick J. McDonald, “Great Powers, Hierarchy, and Endogenous Regimes: Rethinking the Domestic Causes of Peace,” International Organization 69:3 (2015) DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818315000120
Seminarium 6 27 maja
Oryginalność i styl w pisaniu akademickim
Zalecana literatura:
John Mueller, “War Has Almost Ceased to Exist,” Political Science Quarterly, 124 (Sumer 2009) pp. 297–321 https://www.jstor.org/stable/pdf/25655656.pdf?casa_token=09tt0KqgDJUAAAAA:eRVONJPsf8yc40eEiPHUWyeqrWMlwsi1AwVn9LIarNLI5NxKsavzINCSqCxxtMw0mtkHEgKKQ4YNDQkOhTkIv_PpPHRNSrgIH9-tvR9UGFrgjXCxJYU
Susan P. Robbins, “Finding Your Voice as an Academic Writer (and Writing Clearly),” Journal of Social Work Education, 52:2, (2016), pp. 133-135, https://doi.org/10.1080/10437797.2016.1151267
Helen Sword, “Writing higher education differently: a manifesto on style,” Studies in Higher Education, 34:3, (2009) 319-336, https://srhe.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03075070802597101?casa_token=N0n1XJYXTSwAAAAA%3A_B59cl0Lt_bDVn7iQDtUWBJe9bxenfhxekswAiPWJIRsh8zJt84xQZfgUW8Phrwl7RjTM00mNexG#.XifQ8sgzbIU
Stephen Walt, “Who are the most entertaining IR scholars?” Foreign Policy, April 28, 2011 https://foreignpolicy.com/2011/04/28/who-are-the-most-entertaining-ir-scholars/
Seminarium 7 3 czerwca
Ostatnie poprawki: doskonalenie strony technicznej
Zalecana literatura:
Alexis Grant, “25 Editing Tips for Tightening Your Copy,” The Write Life, https://thewritelife.com/edit-your-copy/
Shona McCombes, “A quick guide to proofreading,” Scribbr, https://www.scribbr.com/language-rules/what-is-proofreading/
“Writing an Abstract,” https://www.wgtn.ac.nz/education/pdf/Writing_an_abstract.pdf
“Writing a Great Abstract,” International Studies Association, https://www.isanet.org/Conferences/New-Orleans-2015/Information/Abstracts
“The art of editing,” University of Leicester, https://www2.le.ac.uk/offices/ld/resources/writing/writing-resources/editing
Seminarium 8 10 czerwca
Porównanie prac studenckich: prezentacje studentów i refleksje końcowe
Zalecana literatura:
George Packer, “The Enemies of Writing,” The Atlantic, January 23, 2020
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/01/packer-hitchens/605365/?utm_source=share&utm_campaign=share
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: