- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Contemporary changes of tourism space 1900-CCTS-OG
The scope of the lecture is to present examples of new, developing tourism destinations. Case studies, based on different types of activities (eg. backpacking, volontary, MICE tourism), use of tourism values (eg. birdwatching, dark tourism) and destinations (eg. polar tourism, space tourism) are discussed.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Knowledge: A student knows trends of World tourism, specific of its most important forms and conditions of tourists flow.
Skills: A student can find and analyze quantitative and qualitative data on tourism.
Attitudes: A student is conscious of tourism environmental, economic and social impacts.
Kryteria oceniania
Written test.
Literatura
Novelli M. (ed.), 2005,Niche Tourism: Contemporary Issues, Trends And Cases, Elsevier
Singh T.V. (ed.), 2004, New Horizons in Tourism: Strange Experiences and Stranger Practices, CABI Publishing
UNWTO Tourism Barometer (actual and archival numbers)
UNWTO Tourism Highlights (actual and archival numbers)
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: