Propedeutyka projektowania 1900-5-PPR
Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1.
Zadanie wykonywane jest etapowo, gdzie po każdym zakończonym etapie następuje publiczna prezentacja wykonanej pracy. Na etapy pracy składają się:
Plansza nr 1 Inwentaryzacja. Inwentaryzacja wykonywana jest dwu etapowo: wizja lokalna i praca własna. W czasie wizji lokalnej student zbiera wszystkie informacje na temat zagospodarowania terenu, przeprowadza badanie związane z analizą funkcjonalną terenu oraz inwentaryzacje fotograficzną. W czasie pracy własnej zespół nanosi na podkład elementy zagospodarowania terenu np. ulice, chodniki (rodzaje nawierzchni), elementy małej architektury, formy istniejącej zieleni. Wykonuje również mapę z inwentaryzacją fotograficzną.
Plansza nr 2 Analizy. W czasie pracy własnej zespoły wykonują analizy sporządzone na mapach zasadniczych dotyczące między innymi: komunikacji, funkcji, sposobów użytkowania, hałasu i zacienienia terenu.
Plansza nr 3 Projekt zagospodarowania. W czasie pracy własnej zespoły wykonują koncepcje dotyczą zagospodarowania terenu w taki sposób by przestrzeń jak najlepiej spełniała swoje funkcje dla przyszłych użytkowników terenu. Koncepcja wykonywana jest na podstawie wykonanej inwentaryzacji oraz analiz terenu.
W czasie wykonywania plansz student zobowiązany jest do umieszczenia na nich: Tytułu, numeru planszy wraz z tytułem, legendy, skali i znaku północy.
Zajęcia trwają 30 godzin.
W cyklu 2021Z:
Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1. |
W cyklu 2022Z:
Zadanie wykonywane jest w zespołach na podkładach cyfrowych przy wspomaganiu komputera i ma na celu wykonanie trzech plansz w formacie A1. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie funkcjonowanie różnych rodzajów struktur przestrzennych w odniesieniu do wybranych elementów, w wymiarze lokalnym. Ma widzę w zakresie formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu gospodarki przestrzennej, w formie projektowej.
K_W02
Student potrafi samodzielnie formułować i proponować sposoby rozwiązania problemów w zakresie gospodarowania przestrzenią oraz gospodarowania w przestrzeni.
K_U06
Student gotów jest do uczestniczenia w przygotowaniu projektów w zakresie gospodarowania przestrzenią i potrafi przewidywać wielokierunkowe, społeczne, środowiskowe i inne skutki swojej działalności. Współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, będąc świadomym odpowiedzialności za własne decyzje i podjęte zobowiązania, a także odpowiednio określić priorytety podejmowanych działań, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej.
K_K01, K_K03, K_K04
Kryteria oceniania
Metody pracy ćwiczenia w sali komputerowej.
Zaliczenia na ocenę. Ocena trzech planszy: inwentaryzacja, analizy, koncepcja zagospodarowania terenu.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
"1000 x Landscape Architecture" Braun
Neufert Peter, "Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego", Arkady.
Wejchert Kazimierz "Elementy kompozycji urbanistycznej", Arkady.
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Brak. |
W cyklu 2022Z:
Brak. |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: