Marketing turystyczny 1900-4AMT-TU
Zajęcia mają charakter wykładów. W trakcie zajęć poruszane są następujące zagadnienia:
- Specyfika usług turystycznych.
- Zakres pojęcia „marketing”, koncepcje prowadzenia przez organizacje działań marketingowych, zarządzanie marketingowe.
- Marketing mix– tradycyjne i nowe ujęcia.
- Produkt turystyczny (definicje, elementy, cykl rozwoju).
- Promocja i dystrybucja produktu turystycznego.
- Segmentacja rynku.
- Badania marketingowe.
- Cena, marka i logo produktu turystycznego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student:
- dostrzega rolę marketingu dla usług turystycznych,
- dostrzega rolę produktu turystycznego na rynku usług turystycznych,
- potrafi samodzielnie zaprojektować produkt turystyczny i strategię jego promocji.
Kryteria oceniania
Ocenie podlega opanowanie wiedzy przekazanej na zajęciach oraz umiejętność zastosowania jej praktyce. Wiedza ta sprawdzana jest na egzaminie pisemnym (pytania zamknięte oraz otwarte).
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Gołembski G., 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, Wyd. AE w Poznaniu.
Altkorn J., 1994, 2002, Marketing w turystyce, wyd. PWE, Warszawa.
Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola.
Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2005, Produkt turystyczny, Wyd. PWE, Warszawa.
Mazurkiewicz L., 2002, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWN, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: