Praktyki specjalnościowe 1900-3-PRS-MT
Zajęcia prowadzone są w niewielkich grupach w wybranej dzielnicy Warszawy bądź gminie podwarszawskiej. Ich celem jest przeprowadzenie kompleksowej analizy wybranego zjawiska na danym obszarze oraz nabycie umiejętności stosowania i modyfikowania różnorodnych metod, a następnie wyciągania wniosków z zebranych tą drogę danych. Praktyki obejmują zebranie danych w terenie, ich przetworzenie i prezentację w formie syntetycznych wniosków. Studenci stosują wybrane metody ilościowe, jakościowe i kartograficzne. Badanie dotyczy społecznych i ekonomicznych wymiarów funkcjonowania danego obszaru oraz oceny sposobu jego zagospodarowania. Kończy się opracowaniem raportu końcowego, a następnie dyskusją wyników.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
WIEDZA: zna podstawowe metody naukowe, orientacje metodologiczne geografii społeczno-ekonomicznej oraz geografii turyzmu, metody badań ilościowych i jakościowych w analizach przestrzennych.
UMIEJĘTNOŚCI: potrafi samodzielnie zastosować odpowiednie metody ilościowe i jakościowe do zbierania i analizy materiału empirycznego w badaniach przestrzennych, sporządzać raporty z badań, pracować w zespole, uzgadniać wspólne stanowisko, zgłaszać własne propozycje.
POSTAWY: student krytycznie ocenia zastosowane metody oraz wyniki własnej pracy; współpracuje z innymi wykonawcami i koordynatorem; konstruktywnie wspiera badania i proces wnioskowania; jest twórczy i otwarty na pokonywanie trudności w stosowaniu różnorodnych metod badawczych.
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia jest:
- obecność każdego dnia praktyk,
- wykonanie powierzonych zadań,
- opracowanie raportu końcowego,
- aktywne uczestnictwo w poszczególnych etapach praktyk.
Literatura
1. Babbie E., 2001, Badania społeczne w praktyce, PWN
2. Kent F., 2000, Jak przetworzyć miejsce, Podręcznik kreowania udanych przestrzeni publicznych, Wyd. Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, Kraków [http://www.mck.pk.edu.pl/panel/dokumenty/PPS,%20Jak_przetworzyc_miejsce.pdf]
3. Górniak J., Wachnicki J., 2008, Pierwsze kroki w analizie danych: SPSS for Windows, SPSS Polska, Kraków
4. Miles M. B., Huberman A. M., 2000, Analiza danych jakościowych, Trans Humana, Białystok
Dodatkowo literatura podawana na początku zajęć.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: