Programowanie i modelowanie w GIS 1900-3-PMG-KT
Wykłady mają na celu przybliżyć podstawy teoretyczne związane z wymogami opracowywania rozwiązań programistycznych oraz wyjaśnić podstawowe pojęcia, algorytmy i składowe programów komputerowych, a także przekazać wiedzę niezbędną do modelowania w GIS.
Ćwiczenia są prowadzone w środowisku języka Python, który w sposób jasny pozwala na zapoznanie się z regułami tworzenia programów. W środowisku tym funkcjonuje wiele gotowych narzędzi do rozwiązywania konkretnych problemów, z którymi zapoznają się studenci w ramach zajęć. Przewidziana jest także praca z wykorzystaniem narzędzia Model Builder.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (lista przedmiotów)
Efekty kształcenia
Student:
- posiada wiedzę teoretyczną niezbędną do modelowania w GIS
- zna kluczowe zasady tworzenia programów i algorytmów.
- potrafi napisać własne skrypty w języku programowania Python.
- wie, w jaki sposób wykorzystać możliwości oprogramowania ArGIS z poziomu skryptów Pythona.
- potrafi napisać i zaimplementować własne, proste algorytmy.-
- potrafi zweryfikować poprawność opracowanych algorytmów.
- potrafi korzystać z funkcji Model Builder
- potrafi zaplanować i wykonać modelowanie przestrzenne oraz zinterpretować jego wyniki.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę materiału realizowanego na ćwiczeniach i wykładzie.
Literatura
1. „Zanurkuj w Pythonie” – 2012, Wikibooks.
2. Dowolne podręczniki z zakresu programowania w Pytonie.
3. Dokumentacja ArcPy i ArcGIS.
4. Urbański J., 2010. GIS w badaniach przyrodniczych. Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: