Child as a thinker and a social person 1600-SZD-PED-CTSP
Zajęcia dotyczą zagadnień związanych z psychologią rozwojową, przede wszystkim z rozwojem poznawczym i społecznym dziecka. W czasie zajęć będziemy dyskutować o zagadnieniach, związanych z rozwojem poznawczym, np. funkcjach wykonawczych, osiągnięciach szkolnych i motywacji; zagadnieniach związanych z rozwojem społecznym, np. zachowaniach prospołecznych, przyjaźni, motywacji społecznej, rozwoju emocjonalnym; a także o rozwoju teorii umysłu, która jako umiejętność rozwija się na pograniczu umiejętności społecznych i poznawczych dziecka.
Doktoranci mogą być nieobecni w czasie jednych zajęć. Są zobowiązani do czytania tekstów na zajęcia oraz do brania aktywnego udziału w dyskusji.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktoranci zdobędą nową wiedzę o rozwoju społecznym i poznawczym dziecka. Nauczą się jak analizować teksty naukowe. Poznają również różnicę między potocznym a naukowym językiem angielskim.
Kryteria oceniania
Zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego): Doktoranci są proszeni o aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz o czytanie tekstów. Jeżeli doktorant będzie zaliczał przedmiot w sesji poprawkowej będzie proszony o przygotowanie analizy wybranego przez siebie tekstu i sformułowanie wniosków.
metody weryfikacji efektów uczenia się: analiza tekstów, dyskusja
Kryteria oceniania: aby zaliczyć przedmiot, Doktoranci muszą aktywnie uczestniczyć w zajęciach
Literatura
Wykaz literatury związanej z przedmiotem: przykładowa literatura:
Boggiano, A. K., Pittman, T. S. (Eds.) (2010). Achievement and motivation. A social-developmental perspective. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Bukowski, W. M., Newcomb, A. F., Hartup, W. W. (1998). The Company they keep. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Doherty, M. J. (2009). Theory of Mind. How Children Understand Others’ Thoughts and Feelings. New York, NY: Psychology Press.
Huhges, C. (2014). Social Understanding and Social Lives. London: Psychology Press.
Wiebe, S. A., Karbach, J. (Eds.) (2018). Executive Function. Development Across the Life Span. New York, NY: Routledge.
Meadows, S. (2010). The Child as social person. London: Psychology Press.
Miller, S. A. (2012). Theory of Mind. Beyond the Preschool Years. New York, NY: Psychology Press.
Sroufe, L. A. (1997). Emotional Development. The organization of emotional life in the early years. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: