Advanced Microeconomics 1600-SZD-N-AMi-EF
Celem kursu jest zapoznanie studentów z kluczowymi modelami ekonomicznymi i ramami, które ułatwiają analizę wyborów aktorów i zachowań strategicznych. Tematy obejmują: optymalizację aktorów i prawo Walrasa; pierwsze i drugie twierdzenie o dobrobycie, informacje asymetryczne, gry statyczne z pełną informacją, gry dynamiczne, gry statyczne z niepełną informacją, gry koalicyjne, behawioralną teorię gier.
W cyklu 2023Z:
Celem kursu jest zapoznanie studentów z kluczowymi modelami ekonomicznymi i ramami, które ułatwiają analizę wyborów aktorów i zachowań strategicznych. Tematy obejmują: optymalizację aktorów i prawo Walrasa; pierwsze i drugie twierdzenie o dobrobycie, informacje asymetryczne, gry statyczne z pełną informacją, gry dynamiczne, gry statyczne z niepełną informacją, gry koalicyjne, behawioralną teorię gier. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Zna i rozumie:
WG_1 - w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów - światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla danej dyscypliny w ramach nauk społecznych
WG_2 - główne tendencje rozwojowe dyscyplin w ramach nauk społecznych, w których odbywa się kształcenie
WG_3 - metodologię badań naukowych w obrębie dyscyplin naukowych z dziedziny nauk społecznych
WK_1 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk społecznych
WK_2 - ekonomiczne, prawne, etyczne i inne istotne uwarunkowania działalności naukowej w obrębie nauk społecznych
Umiejętności: Potrafi:
UW_1 - wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą; rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosowań; wnioskować na podstawie wyników badań naukowych
UW_2 - dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych w obrębie nauk społecznych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy
Kompetencje społeczne: Jest gotów do:
KK_1 - krytycznej oceny dorobku w ramach danej dyscypliny w obrębie nauk społecznych
KK_2 - Krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny
Kryteria oceniania
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym
dopuszczalna liczba usprawiedliwionych nieobecności; uczestnictwo we wszystkich zajęciach jest obowiązkowe, każda nieobecność powinna być usprawiedliwiona mailem do jednego z wykładowców
zasady zaliczenia zajęć i przedmiotu (w tym sesji poprawkowej);
Egzamin końcowy składa się z dwóch części: pierwsza część obejmuje zagadnienia z 1 i 2 części kursu (wymienione powyżej), druga część egzaminu obejmuje zagadnienia z 3-7 części kursu. Obie części będą miały taką samą wagę. Aby zdać egzamin, uczniowie muszą uzyskać co najmniej 50% punktów z każdej części. Studenci, którzy nie zdali egzaminu, mają jedną szansę na poprawienie oceny (sesja poprawkowa).
Metody weryfikacji efektów uczenia się; Zaliczenie pisemne lub ustne
Egzamin na zakończenie kursu.
kryteria oceny
Na egzaminie studenci zostaną poproszeni o rozwiązanie problemów przy użyciu modeli i ram ekonomicznych, których nauczyli się podczas kursu (ewentualnie z niewielkim rozszerzeniem). Wszystkie odpowiedzi będą składały się głównie z wyrażeń matematycznych. Podstawowym kryterium oceny jest więc po prostu to, czy odpowiedź jest poprawna matematycznie. Ponadto pytania mogą wymagać pewnych szkiców intuicji. W tym przypadku podstawowymi kryteriami oceny będą: jasność wyrażenia, logika i odniesienie do wyrażeń matematycznych.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Varian, H. R., Microeconomic Analysis, W. W. Norton & Co., ed. 3′ (VMA)
Mas-Colell, A., M. D. Whinston, J. R. Green, Microeconomic Theory, Oxford University Press, 1995 (MWG)
Tadelis, Steven. Game Theory: An Introduction. Princeton University Press, 2013.
Gibbons, Robert S. Game Theory for Applied Economists. Princeton University Press, 1992.
Straffin, Philip D. Game Theory and Strategy. Vol. 36. MAA, 1993.
Osborne, Martin J., and Ariel Rubinstein. A Course in Game Theory. MIT press, 1994.
W cyklu 2023Z:
Varian, H. R., Microeconomic Analysis, W. W. Norton & Co., ed. 3′ (VMA) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: