Acquiring Grants (Scientist's Workshop) 1500-SZD-POGR-EN
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy i słuchaczek z infrastrukturą edukacji wyższej w Polsce, zwłaszcza w obszarze realizacji badań naukowych. Oprócz diagnozy, szczególna uwaga podczas zajęć zostanie zwrócona na główne problemy, wyzwania i zagrożenia, z jakimi borykają się młodzi badacze. W trakcie zajęć będą wykorzystane doświadczenia prowadzącego, wzbogacone szerszym kontekstem funkcjonowania środowiska badaczy w XXI wieku. Głównym elementem wykładu będzie jednak omówienie możliwości finansowania badań podstawowych, zarówno z polskich, jak i europejskich źródeł. Dzięki tej wiedzy, słuchacze i słuchaczki będą lepiej przygotowani do procesu przygotowywania własnej aplikacji grantowej, jak również strategii w zakresie publikowania, udziału w konferencjach naukowych czy mobilności zagranicznej. Zajęcia będą koncentrowały się wokół czterech głównych tematów:
1. Młody badacz w świecie nauki – diagnoza, wyzwania, pułapki
2. Źródła finansowania badań podstawowych w Polsce i Europie
3. Mobilność akademicka – czego się spodziewać, jak się przygotować
4. 7 kroków do napisania wniosku badawczego
Słuchacze i słuchaczki będą zachęcani do włączania się w dyskusję z prowadzącym, zwłaszcza do dzielenia się swoimi doświadczeniami z funkcjonowania w środowisku badawczym.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
P8S_WK.3; P8S_WK4; P8S_UK_4; P8S_UW.2; P8S_UO.1; P8S_UU.1; P8S_KK.2
Kryteria oceniania
test pisemny zawierający pytania otwarte i zamknięte, przeprowadzony podczas ostatnich zajęć; obecność na zajęciach
Literatura
Antonowicz D., Kulczycki E., Budzanowska A. (2020). Breaking the deadlock of mistrust? A participative model of the structural reforms in higher education in Poland, Higher Education Quarterly, 74(4), 391-409.
Kwiek M. (2019). Changing European Academics. A Comparative Study of Social Stratification, Work Patterns and Research Productivity, Routledge
Sorokowski P., Kulczycki E., Sorokowska A., Pisanski L. (2017). Predatory journals recruit fake editor, Nature News 543.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: