Dydaktyka matematyki w szkole podstawowej 1100-2N26
Tematy i formy pracy w czasie zajęć:
1. Zapoznanie z podstawą programową matematyki dla szkoły podstawowej.
2. Przegląd i analiza podręczników matematyki zatwierdzonych do nauczania matematyki.
3. Przegląd i analiza programów nauczania matematyki.
4. Zapoznanie studentów z nowatorskimi metodami pracy na lekcjach matematyki w szkole podstawowej na przykładach innowacyjnych programów wprowadzanych w Polsce.
5. Prezentacja doświadczeń nauczycieli matematyki z wieloletnią praktyka pracy w zawodzie.
6. Tworzenie na ćwiczeniach konspektów lekcji i dyskusja nad nimi w szczególności analizowanie zadań tekstowych ze zbiorów zadań i podręczników i ich roli w kształceniu dziecka.
7. Poszukiwanie nowych rozwiązań w podejściu do nauczania matematyki poprzez tworzenie nowych zadań rachunkowych i problemowych .
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Wiedza: znajomość różnych programów nauczania , znajomość różnych metod uczenia matematyki
Umiejętności:
- umiejętność analizy i krytycznego podejścia do różnych koncepcji uczenia matematyki (K_U09)
Umiejętność dokonania wyboru pomiędzy propozycjami proponowanymi przez MEN (K_U10)
Umiejętność stworzenia własnego programu nauczania matematyki w szkole podstawowej
Kryteria oceniania
Zaliczenie ćwiczeń na podstawie zaprezentowania konspektu lekcji.
Zaliczenie wykładu- Egzamin ustny
Praktyki zawodowe
W ramach obligatoryjnych praktyk szkolnych.
Literatura
Podręczniki dla ucznia i nauczyciela zatwierdzone przez MEN do nowej Podstawy Programowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: