- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Energetyka i chemia jądrowa, stacjonarne, drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Własność intelektualna i przedsiębiorczość 1100-2ENWLINTP1M
Wykład będzie obejmował wprowadzenia merytoryczne wspomagane prezentacjami multimedialnymi: pokaz slajdów, pokaz filmów ,dyskusja. Integralną częścią wykładu będą zajęcia warsztatowe wykonywane w grupach m.in. technik myślenia kreatywnego, prezentacji biznesowej, negocjacji, szybkiego prototypowania. Zajęcia będą obejmować także spotkania z interesariuszami innowacyjnej przedsiębiorczości m.in. centra transferu technologii oraz uczestnictwo w aktualnych wydarzeniach w środowisku firm innowacyjnych m.in. spotkania i wykłady e.g. Boomerang.
Cele kształcenia ogólne :
Rozwijanie umiejętności:
- komunikacji, negocjacji i pracy w grupie o zróżnicowanych cechach wiedzy i osobowości
- myślenia kreatywnego poprzez zastosowanie technik myślenia projektowego „design thinking”,
- wyszukiwania potencjalnego klienta dla opracowywanej innowacji i szybkie sprawdzenie prototypu na grupie docelowej
- określanie i oceny rynku docelowego dla innowacji,
- opanowanie wiedzy w zakresie przygotowania prezentacji naukowej i biznesowej.
- umiejętność selekcji materiału do prezentacji, jego krytycznej analizy w oparciu o dane literaturowe czy dostępne w bazach danych.
Zapoznanie studentów z:
- zapoznanie z ustawą o prawie autorskim
- dobierania sposobu prezentacji i dostosowania środków wyrazu do typu prezentacji
- „złotymi zasadami” skutecznej prezentacji, swobodnej wypowiedzi i dyskusji
- myślenia prototypowego („design thinking”)
- szybkiego prototypowania („rapid prototyping”)
- wyceny rynku
- przygotowania prezentacji biznesowej prezentującej technologię dla inwestora
- wyceny wartości produktu/usługi na różnych etapach zaawansowania pracy nad projektem.
- analiza SWOT
- definicje przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa, przedsiębiorstw spin-off spin-out
- czym jest działalność innowacyjna i przewaga konkurencyjna,
- cykle życia produktu
- etapy finansowania innowacji/ firm spin-off
- uczelnia jako pomoc dla startującej firmy, profesjonalne inkubatory, inkubatory akademickie i technologiczne, parki, sieci transferu technologii
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Opanowanie podstaw wiedzy w zakresie przedsiębiorczości innowacyjnej i ochrony własności intelektualnej. Umiejętność pracy w grupie, stosowania nowoczesnych technik poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności i projektu semestralnego lub testu wiedzy.
Literatura
Przedsiębiorczość innowacyjna:
A. Pomykalski A Zarządzanie innowacjami PWN Warszawa 2001
K. Matusiak Innowacje i transfer technologii PARP, Warszawa 2005
K. Matusiak, Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy, SGH, 2010
A. Jasinski, Zarządzanie wynikami badań naukowych, WZ UW, 2011
.J. Czupał, Ekonomika innowacji, AE we Wrocławiu. Wrocław 1994.
A.H. Jasiński, Innowacje i transfer techniki w gospodarce polskiej, WUB, Białystok 2000
J. Guliński, Berenika M. Marciniec, Innowacje: podaż, popyt, instrumenty transferu,finansowanie, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2000
B.Glinka, P.Henset, Innowacje,WNUW, , Warszawa 2004
Komunikacja, negocjacje i praca w grupie
http://www.up.krakow.pl/ktime/ref2006/Kautz.pdfhttp://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing-marketing,sztuka-prezentacji---zasady-skutecznego-wystapienia,28265,2,1,1.html
A. Kraśniewski, „Teaching Technical Communication - Unexpected Experience”, in Proc. Int. Conf. on Engineering Education, Oslo, August 2001
A. Kraśniewski, „New Concepts in Teaching Technical Communication”, in The Renaissance Engineer of Tomorrow, Proc 30th SEFI Conf Firenze Sept 2002
Przedmiot „Techniki Prezentacji”Proc. Annual Conf., Firenze, Sept. • W. Murzyn, „Presentation skills training for good engineers who are poor communicators: How to help somebody who doesn’t want help?”, in FORUM 2003 – Int. Technical CommunicatorsConf., Milan, July 2003•
A. Kraśniewski, W. Murzyn, „Promotion of Engineering in Society: New Ideas in Teaching Technical Communication”, in Engineering Education at the Cross-Roads of Civilizations, Proc.33rd SEFI Annual Conf., Ankara, Sept. 2005
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Energetyka i chemia jądrowa, stacjonarne, drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: