Zajęcia online na platformie Kampus (szkolenie podstawowe) – ZIP 0508-ZOPK-OG-ZIP
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl
Zajęcia obejmują 12 godzin dydaktycznych i będą odbywać się na platformie Kampus-pracownik w interaktywnej formie wykładowo-warsztatowej. Uczestnicy zapoznają się z głównymi zagadnieniami dotyczącymi projektowania i prowadzenia zajęć online z wykorzystaniem platformy Moodle. Omówione zostaną rodzaje zasobów i aktywności dostępnych na platformie oraz ich zastosowanie w e-learningu. W czasie warsztatu zostanie przećwiczone dodawanie ich w przestrzeni kursowej. W ramach przedmiotu uczestnicy przygotują swój własny moduł na platformie Kampus, korzystając z wiedzy zdobytej na zajęciach oraz ze wskazówek prowadzących.
Zajęcia mają formułę mieszaną - pierwsza i ostatnia część odbędzie się w formie synchronicznej, zaś środkowa - asynchroniczne
Czy wszystkie zajęcia online są takie same? Jak zaprojektować angażujący kurs? Jak przygotować i poprowadzić swoje pierwsze zajęcia na platformie Kampus? Tego wszystkiego dowiesz się z intensywnego kursu “Zajęcia online na platformie Kampus (szkolenie podstawowe)”, przeznaczonego dla doktorantów i doktorantek UW. Zajęcia prowadzone są w formie mieszanej: będziemy spotykać się na wideokonferencji, ale część zadań wykonasz w dogodnym dla siebie czasie asynchronicznie. Podczas zajęć przygotujesz swój własny moduł zajęciowy na platformie Kampus (na wybrany przez Ciebie temat).
Prowadzące zajęcia są pracowniczkami Centrum Kompetencji Cyfrowych UW. Mają wieloletnie doświadczenie nie tylko w prowadzeniu zajęć zdalnych, ale też od wielu lat uczą wykładowców uniwersyteckich i doktorantów, jak przygotowywać i prowadzić zajęcia na platformie Kampus, wspomagają projektowanie i wdrażanie takich zajęć na Uniwersytecie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Uczestnicy po zajęciach:
● wykorzystują e-learningową platformę Moodle
● określają cel projektowanych e-zajęć
● planują pracę semestralną na e-zajęciach i tworzą konsekwentną strukturę e-zajęć
● adaptują wybrane przez siebie tradycyjne materiały dydaktyczne do formy zasobów i aktywności e-zajęć
● stosują efektywne formy i kanały komunikacyjne
● stosują zróżnicowane typy zadań zamkniętych i otwartych w celu podawania i testowania wiedzy i umiejętności na e-zajęciach
● tworzą omawiane na zajęciach podawcze zasoby i aktywności e-zajęć
Kryteria oceniania
Przygotowanie własnego modułu na platformie Kampus, merytorycznie powiązanego z zainteresowaniami naukowymi doktoranta, i omówienie go w grupie zajęciowej.
Literatura
https://modle.org/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: