Zdalne nauczanie uniwersyteckie (grupa początkująca) – ZIP 0508-ZNUP-OG-ZIP
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl.
Zajęcia prowadzone w formie synchronicznej na platformie Kampus.
Zakres tematów:
1. Interakcja w przestrzeni cyfrowej (formy komunikacji pod kątem potencjału dydaktycznego, specyfika form komunikacji i konsekwencje dydaktyczne).
2. Praca z wykorzystaniem zasobów internetowych (tworzenie biblioteki na potrzeby zajęć, dostępne bazy, kwerenda zbiorów cyfrowych).
3. Od idei do realizacji, czyli jak przygotować zajęcia online i je przeprowadzić.
4. Pilotażowanie metod – zajęcia praktyczne.
5. Ku aktywizacji studentów, czyli praca zespołowa w sieci – cele, zastosowania, ocenianie, projekty studenckie, czyli miękkie i twarde metody zarządzania, korzyści i bariery.
6. Prezentacja przygotowanych konspektów zajęć – ewaluacja dydaktyczna w praktyce.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Zna:
- podstawowe formy zajęć i ich specyfikę pod kątem celów i form pracy dydaktycznej
- ograniczenia i potencjał metod e-learningu
- zna strukturę i zasady działania Ogólnouniwersyteckiej Platformy Internetowej Kampus
- podstawowe narzędzia komunikacji internetowej
Potrafi:
- opracować szczegółową koncepcję zajęć online
- przygotować zasoby i formy aktywności podczas zajęć
- wykorzystać narzędzia internetowe w celu aktywizacji podczas zajęć, samodzielnej pracy studentów i ich ewaluacji
- dokonać autorefleksji dydaktycznej i ocenić
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo i wykonanie zadań (pilotaż metod, prezentacja konspektów zajęć).
Zaliczenie bez oceny = zal/nzal
Literatura
A. Landowska, Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku, „Eduakcja” 2014, nr 1, na stronie: http://eduakcja.eu/index.php/pl/archiwum/nr-1-6-2014/45-archiwum/nr-1-7-2017/197-proces-wytwarzania-e-kursu-studium-przypadku.html
Wieczorkowska G., Madey J., Dekalog edukacji internetowej, w: P. Wiemann, & G. Domańska-Żurek (Red.), VI konferencja Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2007, str. 10-17, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/dekalog_edukacji_internetowej.pdf
Wieczorkowska G., Zalety i wady edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/model_dydaktyczny.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: