Zdalne nauczanie uniwersyteckie – ZIP 0508-ZNU-OG-ZIP
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl
E-learning znany jest od lat, ale dopiero teraz zaczynamy rozumieć znaczenie i odmienność tej formy pracy dydaktycznej. Na zajęciach, które mają charakter praktycznego warsztatu, będziemy poznawać metody i potencjał e-learningu w aktywizacji studentów, angażowaniu ich w badania naukowe i pracy zespołowej.
dr Dobrochna Kałwa (Instytut Historyczny UW) –badaczka historii kobiet w XX wieku, metodologii historii i historii mówionej. Amatorka cyfrowych narzędzi używanych w pracy naukowej i dydaktycznej.
http://ihuw.pl/instytut/o-instytucie/pracownicy/dr-dobrochna-kalwa
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Zna:
- podstawowe formy zajęć i ich specyfikę pod kątem celów i form pracy dydaktycznej
- ograniczenia i potencjał metod e-learningu
- zna strukturę i zasady działania Ogólnouniwersyteckiej Platformy Internetowej Kampus
- podstawowe narzędzia komunikacji internetowej
Potrafi:
- opracować szczegółową koncepcję zajęć online
- przygotować zasoby i formy aktywności podczas zajęć
- wykorzystać narzędzia internetowe w celu aktywizacji podczas zajęć, samodzielnej pracy studentów i ich ewaluacji
- dokonać autorefleksji dydaktycznej i ocenić
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo i wykonanie zadań (pilotaż metod, prezentacja konsepektów zajęć).
Zaliczenie bez oceny = zal/nzal
Literatura
A. Landowska, Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku, „Eduakcja” 2014, nr 1, na stronie: http://eduakcja.eu/index.php/pl/archiwum/nr-1-6-2014/45-archiwum/nr-1-7-2017/197-proces-wytwarzania-e-kursu-studium-przypadku.html
Wieczorkowska, G., Madey, J., Dekalog edukacji internetowej, w: P. Wiemann, & G. Domańska-Żurek (Red.), VI konferencja Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2007, str. 10-17, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/dekalog_edukacji_internetowej.pdf
Wieczorkowska, Zalety i wady edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME, na stronie: https://come.uw.edu.pl/sites/default/files/mainfiles/tresc/metodologia/model_dydaktyczny.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: