MENTIMETER online i na żywo. Prosta aplikacja do interakcji ze studentami podczas wykładów, ćwiczeń i warsztatów – ZIP 0508-MOZ-OG-ZIP
Na wykładach, ćwiczeniach, a nawet warsztatach, trudno nie zauważyć studentów, którzy korzystają z telefonów albo laptopów. Ucząc się online, część osób także równolegle wykonuje różne zadania na komputerze. Z kolei, gdy zadajemy pytania na forum, tylko część osób się angażuje. Jak zaangażować wszystkich? Jak zrobić to w komfortowy dla nich sposób? Jak zrobić to bez konieczności drukowania pytań? W trakcie zajęć uczestnicy będą mieli okazję wykształcić podstawowe umiejętności stosowania prostej aplikacji do interakcji ze studentami w trakcie wykładów, ćwiczeń i warsztatów, zarówno prowadzonych online jak i na żywo.
Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o możliwości dostępne w ramach bezpłatnej wersji aplikacji Mentimeter. Uniwersytet Warszawski nie zapewnia uczestnikom możliwości wykupu płatnej wersji narzędzia.
W trakcie różnych zajęć czasem potrzebujemy zebrać opinie studentów szybko, najlepiej anonimowo i w sposób angażujący i ciekawy. Aplikacja Mentimeter pozwala zadawać pytania zarówno otwarte jak i zamknięte, robić quizy, a także wyświetlać zwykłe slajdy. W trakcie kursu, uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności do jej stosowania, korzystając z jej bezpłatnej wersji.
Prowadząca pracuje na Wydziale Psychologii UW, stosując interaktywne metody prowadzenia zajęć, do których wykorzystuje m.in. Mentimeter. Od 2004 roku prowadzi zajęcia specjalizacyjne i podyplomowe przygotowujące do pracy trenerskiej i prowadzenia zajęć metodami interaktywnymi.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
● Zna podstawowe funkcje Mentimeter takie jak pytania otwarte i zamknięte w różnych formatach, quizy, pytania zaawansowane, prezentacje, obsługa zdalna przez telefon komórkowy, usuwanie odpowiedzi przy wizualizacjach typu chmura i przeglądanie i zapisywanie wyników.
● Zna wybrane przykładowe możliwości zastosowania Mentimeter – do zbierania informacji o uczestnikach, do wprowadzania nowej wiedzy, do oceny reakcji i uczenia się.
● Potrafi przygotować pytanie w Mentimeter i wyświetlić je online, potrafi je wprowadzić, przeanalizować i wyciągnąć wnioski zgodnie z cyklem Kolba.
● Rozumie reakcje odbiorców prezentacji z użyciem Mentimeter dzięki uczestniczeniu w prezentacjach innych osób i wymianie doświadczeń.
Kryteria oceniania
Przeprowadzenie w trakcie zajęć krótkiej interaktywnej prezentacji.
Literatura
Dla chętnych:
Christopherson, K.M., (2018). Going Mobile in the College Classroom. W R. J. Harnish, K. R. Bridges, D. N. Sattler, M. L. Signorella, & M. Munson (Eds.). The Use of Technology in Teaching and Learning. Retrieved from the Society for the Teaching of Psychology web site: http://teachpsych.org/ebooks/
Stutts, L. (2018). Class, Please Take Out Your Smartphone: Using Personal Response Systems to Increase Student Engagement and Performance. W R. J. Harnish, K. R. Bridges, D. N. Sattler, M. L. Signorella, & M. Munson (Eds.). The Use of Technology in Teaching and Learning. Retrieved from the Society for the Teaching of Psychology web site: http://teachpsych.org/ebooks/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: