(C ) Dydaktyka Szkoły Wyższej - Uniwersytet a społeczeństwo – wyzwania kształcenia akademickiego 0000-SZD-DSW-C-Ru
Omawiane zagadnienia:
- Problematyka celów kształcenia
- Misja uniwersytetu
- Utylitarystyczne założenia nowożytnej nauki
- Etyczny wymiar edukacji
- Uniwersytet w demokratycznym społeczeństwie
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
• Rozumie złożoność relacji między klasyczną ideą uniwersytetu a oczekiwaniami społecznymi w stosunku do współczesnych akademików.
• Potrafi upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych.
• Potrafi inicjować debatę.
• Potrafi samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób.
Kryteria oceniania
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu
dopuszczalna jest jedna nieobecność,
zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)
uczestnictwo w warsztatach jest obowiązkowe, zaliczenie warsztatu odbywa się na „zal” i jest realizowane na podstawie obecności, dopuszczalna jest jedna nieobecność, przekroczenie tego limitu powoduje konieczność przygotowania dodatkowej pracy (np. eseju) na zadany przez prowadzącego temat,
metody weryfikacji efektów uczenia się
lista obecności, aktywność uczestników warsztatu, odpowiedzi na pytania, analiza problemowa omawianych zagadnień,
kryteria oceniania
obecność na zajęciach
Literatura
Bloom A., Umysł zamknięty,
Pangle T., Uszlachetnianie demokracji,
Rutkowski J., O utylitarystycznych założeniach nowożytnej nauki,
Kant I., Co to jest Oświecenie?,
Strauss L., Czym jest edukacja liberalna?, oraz Wykształcenie liberalne i odpowiedzialność,
Postman N., Zabawić się na śmierć,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: