(B) Dydaktyka Szkoły Wyższej – warsztaty 0000-SZD-DSW-B-Ch
Na warsztatach omówione zostaną następujące zagadnienia:
• Wstęp do pomiaru dydaktycznego.
• Jak stworzyć dobre zadanie mierzące wiadomości i umiejętności -kolokwia, egzaminy.
• Klasyczna teoria testu (CTT).
• Ocena. Ocenianie inaczej – informacji zwrotnej, schemat refleksji 3C oraz KWL.
• Analiza błędów w narzędziach pomiarowych.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
• Potrafi planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi.
• Zna rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej.
• Zna ocenianie i jego rodzaje oraz funkcje oceny.
• Zna sposoby konstruowania testów, kolokwiów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania studentów w ramach nauczanego przedmiotu.
• Potrafi udzielić
• Potrafi wykonać diagnozęwstępnągrupy studenckiej i każdego studenta w kontekście nauczanego przedmiotu.
Kryteria oceniania
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu
Udział w zajęciach warsztatowych.
zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)
Praca oceniana na bieżąco na zajęciach.
metody weryfikacji efektów uczenia się
Oddanie pracy zaliczeniowej.
kryteria oceniania
Pozytywna ocena z pracy zaliczeniowej.
Literatura
• Praca Zbiorowa (ed. B. Ostrowska, K. Spalik), Uczymy myślenia. Zadania na lekcje przedmiotów przyrodniczych, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa, 2013
• Praca Zbiorowa (ed. B. Ostrowska, K. Spalik), Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych – pomiar, zadania testowe z komentarzami – Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa, 2010
• Black Paul Jak oceniać, aby uczyć? / Paul Black [i in.]; [przekł. z ang. Joanna
Dutkiewicz]. – Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2006.
• Kubielski Wiesław Podstawy pomiaru, konstruowania i ewaluacji testu dydaktycznego; Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2006.
• Niemierko Bolesław Pomiar wyników kształcenia, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A., 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: