(A) Dydaktyka Szkoły Wyższej – wykład 0000-SZD-DSW-A-Ch
Na wykładzie omówione zostaną następujące zagadnienia:
• Dydaktyka - podstawy, cele kształcenia, proces nauczania-uczenia się
• Metody nauczania: podające, aktywizujące, eksponujące, praktyczne i problemowe.
• Gamifikacja (grywalizacja) zajęć w dydaktyce szkoły wyższej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
• Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym.
• Potrafi planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi.
• Potrafi tworzyć sytuacje dydaktyczne motywujące studentów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia.
• Potrafi adekwatnie dobierać i tworzyć materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych.
Kryteria oceniania
opis wymagań związanych z uczestnictwem w zajęciach, w tym dopuszczalnej liczby nieobecności podlegających usprawiedliwieniu
Regularna analiza materiału umieszczanego na platformie edukacyjnej.
zasady zaliczania zajęć i przedmiotu (w tym zaliczania poprawkowego)
Wypełnienie formularzy ankietowych
metody weryfikacji efektów uczenia się
test
kryteria oceniania
Wypełnienie formularzy ankietowych i uzyskanie ponad 60% z testu.
Literatura
• Cz. Kupisiewicz, Dydaktyka ogólna, Impuls 2012
• M. V. Covington, K. M. Teel, Motywacja do nauki, Wydawnictwo GWP, 2004
• E. Brudnik, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie – przewodnik po metodach aktywizujących, Wydawnictwo Jedność 2010
• G. Petty, Nowoczesne nauczanie, Wydawnictwo GWP 2013
• W. Okoń Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: