- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Praktyczne aspekty budowania kontaktu z dzieckiem z trudnościami komunikacyjnymi w kontekście pracy z uchodźcami z Ukrainy - Klinika Kariery przyszłego nauczyciela 0000-PBK-KK-B-OG
Zajęcia będą obejmować:
1) Część teoretyczną, podczas której omówione i przedstawione zostaną podejścia relacyjne, oparte na naturalnej komunikacji, uwzględniające potrzeby i motywację dziecka (Prelinguistic Milieu Training, Reciprocal Interaction Teaching, Pivotal Response Training, Early Start Denver Model, etc.) 6h
2) Część praktyczną dotyczącą komunikowania się w zabawie z dzieckiem 4h
3) Część praktyczną dotyczącą budowania kontaktu podczas spotkania z dzieckiem 4h
4) Część dyskusyjną, podczas której skupimy się na pytaniach i odpowiedziach 2h
5) Część superwizyjną, podczas której omawiać będziemy przypadki (superwizja powinna odbyć się w późniejszym czasie, min. 2 tygodnie po zakończeniu warsztatów) 4h
Udział w warsztacie umożliwi uzyskanie kompetencji zawodowych oraz kompetencji komunikacyjnych (w tym umiejętności pracy w grupie, umiejętności interpersonalnych, refleksyjności w zakresie komunikowania się i budowania relacji z dzieckiem z trudnościami z komunikacją).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student/ka będzie mieć następujące umiejętności:
• Omawianie (znajomość, rozumienie różnic, charakteryzowanie) podejść relacyjnych, wspierających komunikowanie się z dzieckiem z trudnościami z komunikacją;
• Tworzenie zabaw wspierających kompetencje komunikacyjne dziecka;
• Tworzenie scenariuszy zajęć opartych na zabawie i relacji;
• Analizowanie przypadków i dopasowywanie sposobów i technik pracy do potrzeb i możliwości dzieci;
• Ćwiczenie własnej refleksyjności w kontakcie z dzieckiem;
• Omawianie przypadków z praktyki własnej lub pochodzących z materiałów przygotowanych przez prowadzącą, poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań wniesionych problemów.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia zajęć:
- obecność studenta na co najmniej 80% wszystkich spotkań
- wypełnienie po zakończeniu ostatnich zajęć post-testu (gdzie uczestnik określa poziom swojej wiedzy i umiejętności po zakończeniu zajęć)
- wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu ostatnich zajęć
Zajęcia wymagają aktywnego uczestnictwa i dużego zaangażowania.
Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie dokumentacji niezbędnej do pracy z dzieckiem – w praktyce własnej lub dla przykładowego dziecka z materiałów udostępnionych przez prowadzącą. Dokumentacja obejmuje: refleksyjne notatki dotyczące omawianego przypadku, plan pracy z dzieckiem, przykładowy scenariusz zajęć.
Obecność podczas części superwizyjnej jest obowiązkowa.
Literatura
Udostępniona przez prowadzącą
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: